درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۰, دوشنبه

نمایش انتخابات؛ تیری است در تاریکی!/خطوط قرمز نظام



دادستان خامنه ای در تهران به نامزدهای نمایش انتخابات هشدار داد که از «خطوط قرمز» نظام عبور نکنند و در غیراین صورت با آنها برخورد خواهد شد.

وی گفت که ضرورت دارد «نامزد‌های انتخاباتی در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، طبق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه، با آنها برخورد خواهد شد».

اگرچه دادستان خامنه ای توضیحی درباره «خطوط قرمز» نداده است، ولی بدون شک منظور او گذشته رئیسی با سابقه مشارکت در کشتار سال ۶۷ است. قتل عام بیرحمانه دهها هزار زندانی سیاسی آن دوران به دستور خمینی جلاد که با مشارکت رئیسی انجام شد، جزو خطوط قرمز نظام بشمار می رود.

احمد منتظری، فعال سیاسی و فرزند آیت الله منتظری با اشاره به نقش ابراهیم رئیسی در کشتار مخالفان سیاسی در سال ۱۳۶۷، نامزدی او را در انتخابات ریاست جمهوری «توهین به ملت ایران» خوانده است.

در همین حال محمدعلی ابطحی از طیف موسوم به اصلاح طلب گفته: نشانی از رشد مشارکت (حضور مردم در نمایش انتخابات) دیده نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از میزان مشارکت چقدر است؟ و اینکه می توان شاهد یک شگفتی باشیم یا خیر؟ تاکید کرد: همه چیز ممکن است اما من نشانه های از رشد مشارکت نمی بینم نظرسنجی ها نیز نشان از رشد مشارکت ندارد حال باید ببینیم روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. به هر حال مشکل اصلی عدم مشارکت است.

ابطحی این را هم تاکید کرد که صرف اینکه یک کاندیدایی خود را از قبل، پیروز انتخابات ببیند نقطه منفی تعیین کننده ای است.

عدم مشارکت مردم به معنای فروپاشی نظام است
دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1400 = 17-05 2021

چند هفته مانده به انتخابات و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۸ درصد مردم علاقه‌ای به اخبار این حوزه سیاسی ندارند! پس تعجب ندارد که پیش‌بینی میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ براساس گزارش ایسپا، ۳۹ درصد خواهد بود. یک استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران می‌گوید اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد، در صحنه‌ سیاست خارجی ما با یک بن‌بست ارتباط با جهان روبرو خواهیم شد.

به گزارش انصاف‌نیوز، تقی آزاد ارمکی با اشاره به اینکه اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد، با یک بن‌بست ارتباطی با جهان روبرو خواهیم شد، می‌گوید: در صحنه‌ سیاست خارجی ما وارد جنگ با غرب نخواهیم شد، بلکه با یک بن‌بست ارتباطی با جهان روبرو خواهیم شد یعنی به انزوا کشیده می شویم. (یعنی جهان غرب دیگر حاضر به گفتگو با حکومتی که از سوی مردم طرد و منزوی شده نخواهد شد)

وی افزود: اگر انتخابات ریاست جمهوری غیرمشارکتی باشد و آدمی بیاید که قدرت نداشته باشد و بیشتر انتصابی باشد، شبیه به این است که داماد باشد اما عروس نباشد یا عروسی که داماد نداشته باشد. ظاهراً عروسی است و جشنی بر پاست اما عروس یا داماد نیست. در واقع مهمانی خودی‌ها است، اما در ادامه می‌بینید این خود سر خود را می‌خورد و علیه خودش اقدام می‌کند، تعارضات درونی شکل می‌گیرد و فروپاشی اتفاق می‌افتد.



source https://www.azadegy.de/?p=25534

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر