درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ شهریور ۲۸, جمعه

 

آمریکا: جمهوری اسلامی عملا ورشکسته شده است

مشاور ارشد ترامپ: کارزار فشار حداکثری بسیار موثر بوده و جمهوری اسلامی عملا ورشکسته شده است

جرد کوشنر، مشاور ارشد پرزیدنت ترامپ، می‌گوید که جمهوری اسلامی در نتیجه کارزار موفق فشار حداکثری «اساسا ورشکسته شده است» و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، ناچار به توافق با آمریکا می‌شود.

به گزارش صدای آمریکا، آقای کوشنر که با پرواز مستقیم تل‌آویو به ابوظبی، به امارات متحده عربی سفر کرده است، در آن کشور در گفتگویی با نشریه نشنال گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده درباره اولویت‌های اصلی آمریکا و دولتش «به طور کافی روشن بوده است» و یکی از اولویت‌های اصلی آن، برخورد با رفتارهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران است.

جرد کوشنر گفت: «اگر به جایگاه امروز رژیم ایران نگاه کنید، [می‌بینید] هر جا که آنها هستند، یک نمایش وحشتناک برقرار است. درست همان جا در یمن [بودند و] یمن بی ثبات شده است. آنها در سوریه فعالیت می‌کردند،‌ در عراق فعالیت می‌کردند، که آنجا نیز بی‌ثبات شده است. آنها جای پایی قوی در لبنان دارند و شما می‌بینید که آن جا چه اتفاقی برای دولت افتاده است.»

او گفت: «مسیر بازگرداندن فوری [قطعنامه‌های مربوط به اعمال تحریم‌ها] به خاطر همه کارهای شریرانه و بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه، و دست‌کم قصد انجام آنها، روشن است و این چیزی است که ما به شدت آن را دنبال می‌کنیم.»

مشاور ارشد پرزیدنت ترامپ گفت: رژیم ایران اکنون اساسا ورشکسته است. ارز خارجی آنها تمام شده است. تحریم‌های اعمال شده از طریق کارزار فشار حداکثری بسیار موثر بوده است. و من معتقدم که پس از انتخابات، آنها مجبور می‌شوند به هر طریقی که شده، توافق کنند.»

هشدار پمپئو به ملاها: آمریکا هرگز مماشات نمی‌ کند

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی در مورد پیامدهای پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی نوشت: همسایگان ایران بهتر از هر کسی می‌دانند که چه تباهی رژیم ایران می‌تواند با این تسلیحات [بعد از انقضای تحریم تسلیحاتی] ایجاد کند.

پمپئو افزود: جهان و بخصوص دوستان اروپایی ما در شورای امنیت بایستی متوجه کلماتشان می‌بودند. آمریکا به این رهبریت شکست‌ خورده نمی‌پیوندد… آمریکا هرگز مماشات نمی‌کند، آمریکا رهبری می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا پیش تر گفته بود: تحریم‌ها علیه رژیم ایران در نیمه شب ۲۰سپتامبر ۲۰۲۰ (۳۰ شهریور۹۹) باز خواهد گشت.

ناظران می گویند: با موضع‌گیری‌ها و کنش و واکنش‌های روزهای گذشته اکنون روشن شده که آمریکا یک نقشه‌ مسیر مشخص را برای عملی کردن مکانیسم ماشه پیش می‌برد و طرح قطعنامه در شورای امنیت به‌رغم آن‌که می‌دانست رأی نمی‌آورد، یکی از گام‌های این نقشه ‌مسیر برای نهایی کردن سیاست فشار حداکثری برای به‌زانو درآوردن رژیم ایران بوده است.

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین الملل در تهران در این باره به حاکمان جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم مقامات کشور به شدت مراقب شرایط کنونی باشند چرا که نظام بین المللی در حال پوست انداختن است، آمریکا ممکن است به خاطر حفظ موقعیت جهانی خود دست به اقدامات تازه‌ای بزنند. مخصوصا با ورود چین به غرب آسیا شرایط حساسیت بالایی پیدا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر