درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۹, یکشنبه

قطعی برق و بحران‌های دیگر؛ جداشدن اصناف از انقلاب

رژیم حاکم در ایران برای دور زدن تحریم‌ها از طریق شرکتهای وابسته به سپاه دست به استخراج رمزارز می‌زنند. این پدیده باعث افزایش مصرف ۶الی۷هزارمگاواتی در کشور می‌شود و به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری در صنعت برق و فرسودگی این سیستم دود آن به چشم مردم رفته و باید خاموشیه ای مستمر را تحمل کنند.

ر اساس آمار غیررسمی، در حال حاضر حدود ۱۸۰هزار دستگاه ماینر در ایران وجود دارد که اکثر آن در اختیار شرکتها و نهادهای وابسته به سپاه است. البته این به جز مواردی است که از راه قاچاق و بدون ثبت شدن وارد کشور شده است. دور زدن تحریم‌ها، پولشویی و فرار از سیستم بانکی از جمله عواملی است که استخراج بیت کوین را برای سپاه پاسداران جذاب کرده است.

صاحبان صنوف به فکر قطعی برق هستند نه انتخابات
۸۰ درصد اصناف در آستانه ورشکستگی هستند

شرایطی که کشور در التهاب گذر از موج‌های پرخطر کرونا است، هر روز مرثیه‌سرایی جدیدی متوجه مردم، تولید و جامعه اصناف کشور می‌شود.از تعطیلی‌ها و محدودیت‌های تردد در داخل شهر تا اعلام ساعت تعطیلی اصناف و بازار بزرگ پایتخت، مشکلاتی است که در طی یک سال و نیم گذشته جامعه صنفی کشور را دچار سردرگمی و در نهایت تعطیلی کامل کرده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون اصناف پس از تعطیلی نوروز وارد تعطیلی چند هفته‌ای کرونایی شده اند. قرار بر این بود که از صنوف آسیب دیده حمایت شود. اما علاوه براینکه به فریاد اعضای این جامعه گوش داده نشد، حالا با قطع برق شرایط کسب و کارصنوف را به سمت ورشکستگی کشانده‌اند.

محمدعلی صدیقی عضو سابق هیئت رئیسه اتاق اصناف گفت: طی این چند سال اخیر اصناف با توجه به شرایط ایجاد شده تاوان بی کفایتی دولت‌ها را می‌پردازد.۸۰ درصد اصناف کشور یا ورشکسته شده اند و یا در حال ورشکستگی هستند. در ۵ سال آینده دیگراثری ازحضور اصناف در عرصه‌های اقتصادی به معنی واقعی نخواهد بود.

معاون اسبق پارلمانی اتاق اصناف گفت: از سال ۹۶ تا کنون دو سوم سرمایه اصناف کشور به دلیل رکود تورمی و افزایش نرخ دلار از دست رفته است. توان خرید و مبادلات اصناف به قدری کاهش یافته که این بخش دیگر توان حضور در اقتصاد را ندارد.صدیقی تأکید کرد: جامعه صنفی پس از عدم حمایت دولت از صنوف در پی تعطیلی‌ها و کاهش درآمد‌های ناشی از شیوع کرونا این بار به معضل قطعی برق رسیده است.

به گفته این اقتصاددان؛ کشوری که به عنوان صادر کننده برق در منطقه مطرح است چرا باید در چنین شرایطی، تولید و اقتصاد خرد و کلان خود را درگیر قطعی برق کند؟

صدیقی ادامه داد: دست‌های پنهان درآستانه انتخابات همچنان در حال جداسازی اصناف از انقلاب است و تا حدودی هم موفق شده اند. امروز در فضای انتخاباتی اصناف به تنها چیزی که توجه نمی‌کند مشارکت در انتخابات است. صنوف آنقدر درگیر مسائل و مشکلات عمدی به وجود آمده می‌باشند که علی رغم نزدیک شدن به روز‌های انتخابات همچنان بی توجه می‌باشند.

قطع برق در روزهای گذشته مشکلات بسیاری را برای مشاغل گوناگون به خصوص مراکز درمانی ایجاد کرده است. بیمارانی که در خانه تحت مراقبت هستند با قطع برق دچار مشکلاتی می‌شوند که نگرانی اعضای خانواده را به همراه دارد. تصویری از اتاق عمل یک بیمارستان در ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد پزشکان در قطعی برق و تاریکی مشغول جراحی هستند.



source https://www.azadegy.de/?p=25529

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر