درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۹, یکشنبه

نمایش انتخابات؛ رئیسی دوباره به دنبال خواننده جنجالی…



رئیسی دوباره به سراغ خواننده جنجالی رفت. به گزارش بهارنیوز، امیر تتلو خواننده جنجالی که در ترکیه سکونت دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوباره از ابراهیم رئیسی حمایت کرده است.

تتلو در کانال تلگرام خود نوشت: “با اینکه اصلا دوست ندارم راجع به انتخابات صحبت کنم اینبار امّا اگه آقای رئیسی رئیس جمهور بشه من با همه ی اتفاقاتی که ممکنه برام بیوفته میام ایران من از اول هم اوکی بودم با آقای رئیسی ! هنوزم اوکیم.”

چهار سال پیش در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در اتفاقی عجیب و بحث برانگیز ابراهیم رئیسی در امیر تتلو در فرودگاه مهرآباد با یکدیگر دیدار کردند.

تتلو درباره آن دیدار امروز گفت: “دوره ی قبلی همه مارو مسخره کردن که هوادارای ما به سن قانونی نرسیدن امّا ایندفعده چند سال گذشته و رسیدن با اینکه خودم اصلا به سیاست اعتماد ندارم ولی باز اگه چهار سال پیش به حرف من گوش میکردین لااقل الان چهار سال جلوتر بودین و زودتر عملکرد آقای رییسی براتون روشن میشد.”

این در حالیست که خوندی بنام “نیک بین” در جلسه علنی امروز مجلس ولایت نسبت به کسادی سیرک انتخابات هشدار داد و گفت: متأسفانه یک سیاستی در کشور دارد مردم را به سمت عدم حضور در انتخابات دعوت می‌کند. ناخودآگاه سیاستی که نارضایتی مردم را در بخش صنعتگران، کشاورزان، دامداران و پزشکان به‌وجود بیاورد. نارضایتی زیاد که به‌وجود بیاید خود به خود مردم از حضور در انتخابات ناامید می‌شوند

نگرانی شدید نوه خمینی از پیامدهای تحریم نمایش انتخابات

گزارش قبلی: حسن خمینی با نگرانی شدید از پیامدهای تحریم انتخابات مهندسی شده خامنه ای گفت: اگر کسی جهان را بشناسد، به راحتی می فهمد این گونه عملکرد پایه های مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را سست می کند.

وی گفت: واقعا کافی است آقایان یک لحظه از کسوت خود بیرون آیند، آیا عملکرد خود را می پذیرند؟ پشت عبارت پردازی های زیبا و رفتارهای مقدس مآبانه سنگر گرفتن و پاسخگو نبودن و در عین حال تیشه به ریشه انقلاب زدن را نمی دانم چه بنامم؟! البته در این میان رقبای انتخاباتی هم که سالم از گردنه عبور کردند آسیب دیده اند و من اگر جای آنها بودم، انصراف می دادم چرا که دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد و خود را هم در مقابل مردم و هم در مقابل خدا مسئول خواهند یافت و ناتوان در حل مسائل صحنه را ترک خواهند کرد.

چرا رئیسی با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای مواجه خواهد شد؟

دویچه آلمان در گزارشی با عنوان “ابراهیم رئیسی؛ از گورستان خاوران تا خیابان پاستور”، نوشت: درصورت انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور، وی در سفرهای خارجی با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای مواجه خواهد شد. رئیس قوه قضاییه و ولی فقیه نیاز به سفر به اروپا و آمریکا ندارند اما محرومیت رئیس جمهور از چنین سفرهایی جای تأمل دارد.

رئیسی تنها با تحریم سیاسی مواجه نیست، او در ماه‌های آینده درگیر یک مشکل حقوقی بزرگ می‌شود که نادیده گرفتن و یا دور زدن آن تبعات زیادی دارد. موضوع برمی‌گردد به یک سال و نیم قبل.

۹ نوامبر ۲۰۱۹ حمید نوری دادیار زندان گوهردشت به دستور دادستان استکهلم و بر اساس اصل «صلاحیت جهانی» به اتهام مشارکت در کشتار دسته‌جمعی در این زندان در تابستان ۱۳۶۷ دستگیر شد.

۱۰ آگوست ۲۰۲۱ دادگاه حمید نوری در استکهلم آغاز به کار می‌کند و تا مارس سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. محکومیت احتمالی او در این دادگاه که بالغ بر ۱۰۰ شاکی و شاهد دارد، روی موقعیت حقوقی رئیسی در سطح بین‌المللی تأثیر می‌گذارد.

دادیار ناظر زندان به لحاظ حقوقی نماینده دادستان در زندان است. حمید نوری سمت دستیار رئیسی را که در زمان یاد شده معاون دادستان انقلاب اسلامی تهران بوده به عهده داشته است.

تاریخ شروع دادگاه مصادف است با تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط خامنه‌ای و اجرای مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی.

تا پیش از دستگیری حمید نوری در استکهلم، این سؤال بود که در صورت حضور رئیسی در خارج از کشور، آیا امکان تعقیب حقوقی وی وجود دارد یا نه؟

با توجه به دادگاه پیش رو بعید به نظر می‌رسد هیچ دولت اروپایی ریسک بدنامی دعوت از رئیسی را بپذیرد. علاوه بر آن در صورتی که او بخواهد در اجلاس سازمان ملل متحد و یا در مجامع بین‌المللی شرکت کند، هم نهاد دعوت کننده و میزبان با تبعات حقوقی مواجه می‌شوند و هم کشوری که او را پذیرفته است.



source https://www.azadegy.de/?p=25528

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر