۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

مرگ پسر 13ساله پس از آویزان شدن از بالکن

مرگ پسر 13ساله پس از آویزان شدن از بالکن

پسری 13ساله که از پنجره اتاقش آویزان شده بود ناگهان تعادلش را از دست داد و پس از سقوط به بالکن همسایه جانش را از دست داد.

 پسری 13ساله که از پنجره اتاقش آویزان شده بود ناگهان تعادلش را از دست داد و پس از سقوط به بالکن همسایه جانش را از دست داد.

این حادثه غم‌انگیز ساعت 9صبح شنبه در یکی از محله‌های پایتخت رخ داد و وقتی تیم جنایی در محل حاضر شد به بررسی در این‌باره پرداخت و معلوم شد که مرگ پسر نوجوان یک حادثه بوده است. تحقیقات حکایت ازاین داشت که پسر 13ساله روی تختخواب رفته و از پنجره آویزان شده است. وی بر اثر این اتفاق، ناگهان تعادلش را از دست داده و به پایین پرت شد. پسر نوجوان در بالکن طبقه اول همسایه افتاد و اگرچه تیم پزشکی در محل حاضر شدند اما تلاش برای مداوای او فایده‌ای نداشت و شدت جراحات به حدی بود که پسر نوجوان جانش را از دست داد. در این شرایط جسد پسر نوجوان با دستور بازپرس جنایی تهران به پزشکی قانونی انتقال یافت.

 

فیلم تکان دهنده دخترک آدامس فروش ۴ساله در مترو تهران که حتی شمردن پول نمی‌داند

فیلم تکان دهنده دخترک آدامس فروش ۴ساله در مترو تهران که حتی شمردن پول نمی‌داند

دخترکی با موهای پریشان که سنش به سختی به ۴ سال می‌رسد. او جعبه آدامسی که در دست دارد را جلوی مسافران مترو می‌گیرد و ملتمسانه از آنان می‌خواهد که خرید کنند. مسافری با تعجب از دخترک آدامس فروش می‌پرسد: «مگه تو چند سالته؟»  اما دخترک فقط درخواستش را دوباره تکرار می‌کند. دخترک آدامس فروش یکی از صدها تن کودکان کار خردسالی است که بدلیل شرایط بد اقتصادی راهی خیابان‌ها شده‌اند تا کمکی برای هزینه‌های زندگی خانواده باشند.

کودکان کار خردسال را تقریبا همه شهروندان، روزانه در ترددهایشان می‌بینند. کودکانی، با گل، آدامس، فال یا…. که از رهگذران خواهان خرید اجناس‌شان هستند. عده‌ای دیگر با دستمال و آبپاش درخواست پاک کردن شیشه‌ خودرو را در پشت چراغ قرمز دارند.  بسیاری دیگر از کودکان کار و خیابان در راهروهای تاریک مترو به دستفروشی مشغول هستند.

کودکان کار در کشور، به ۳ دسته کودکان کار کارگاهی، خیابانی و زباله‌گرد تقسیم می‌شوند. اما مشخص نیست این کودکان کار خردسال در کدام دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

فیلم تکان دهنده دخترک ۵ساله آدامس فروش در مترو تهران دخترک آدامس فروش
دخترک آدامس فروش ۵ ساله در مترو تهران

تشبیه وضعیت کودکان کار به کوه یخ

رئیس پیشین سازمان بهزیستی کشور وضعیت کودکان کار را به کوه یخ تشبیه کرده و گفته بود:

«مساله کودکان کار مانند کوه یخ است یعنی نوک کوه از آب بیرون است و کودکان کار را در خیابان می‌بینیم؛ اما عده‌ای از کودکان در کارگاه‌ها و مکان‌های دیگر مشغول به کار هستند که آنها را نمی‌بینیم.»

مسئولین کشوری تلاش می‌کنند برای سلب مسئولیت از خود ادعا می‌کنند، اغلب کودکان کار غیر ایرانی هستند. ادعایی که در صحبت با کودکان کار بسرعت به کناری می‌رود. مشخص است، بسیاری از آنها ساکنان مناطق روستایی هستند که به دلیل خشکسالی و نبود امکانات مجبور به مهاجرت به تهران و شهرهای بزرگ شده‌اند.

روزانه به آمار کودکان کـار افزوده می‌شود. فقر علت اصلی این افزایش است. زمانی که حداقل دستمزد یک کارگر کمتر از نصف خط فقر می‌باشد، بایستی منتظر افزایش بیشتر کودکان کـار هم باشیم. سیاست‌های غارتگرانه سران حکومت تنها به فقر بیشتر مردم ایران منجر شده است. این فقر زمینه اعتراضات گسترده را فراهم کرده است.

واکنش آموزش و پرورش فارس به فیلم تنبیه یک دانش آموز

واکنش آموزش و پرورش فارس به فیلم تنبیه یک دانش آموز

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، با تائید محتوای فیلم منتشر شده از تنبیه بدنی یک دانش آموز توسط یک معلم، به تشریح موضوع پرداخت و بر حساسیت بالا در این موارد و پیگیری جدی چنین موضوعاتی تاکید کرد.

حمیدرضا شعبانی به ایسنا گفت: حوالی ظهر روز شنبه ۱۷ اردیبهشت در کلاس پایه دهم دبیرستان ناصریان شیراز، یکی از معلمان، دانش آموزی را تنبیه کرده که فیلم آن شامگاه شنبه، در فضای مجازی منتشر و موجب واکنش اجرایی سریع آموزش و پرورش شد.

شعبانی با بیان اینکه موضوع اول وقت امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت از طریق آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، مورد پیگیری قرار گرفت، گفت: براساس بررسی‌های اولیه، معلم مربوطه طی تماسی با دانش آموز، از وی دلجویی کرده و موضوع به صلح و سازش بین معلم و شاگرد انجامیده است.

این مقام مسئول در عین حال ضمن تاکید براینکه تنبیه بدنی، شان دانش آموز و معلم، جزو خطوط قرمز آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به اینکه رفتاری خلاف قانون حادث شده، موضوع قاعدتا پیگیری و دنبال می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه در اولین فرصت، معلم و دانش آموز فراخوان شده و شرح ماجرا دریافت و مسائل به شکل قانونی دنبال می‌شود، گفت: آموزش و پرورش فارس، همواره به دنبال حفظ و ارتقاء شان دانش آموزان و معلمان تلاشهایی را انجام داده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: ما امیدوار هستیم که با انجام و تسری رفتارهای پیشگیرانه، در آینده شاهد چنین رخدادهایی در محیط‌های آموزشی نباشیم.

 

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

یکی از عرصه‌های تبلیغات حضور مبلغان توانمند در مدرسه است/اجرای طرح «هر مدرسه یک روحانی» ممکن نیست در همه مدارس محقق شود

یکی از عرصه‌های تبلیغات حضور مبلغان توانمند در مدرسه است/اجرای طرح «هر مدرسه یک روحانی» ممکن نیست در همه مدارس محقق شود

 یکی از عرصه‌های تبلیغات حضور مبلغان توانمند در مدرسه است/اجرای طرح «هر مدرسه یک روحانی» ممکن نیست در همه مدارس محقق شود

مدیر کل آموزش و پرورش در مورد طرح «هر مدرسه یک روحانی» گفت: ما دنبال این هستیم که با عنایت به وضعیتی که در ایام کرونا به وجود آمده و به شدت نسل نوجوان و جوان ما در معرض تهدیدات عقیدتی و تربیتی قرار گرفته‌اند، بتوانیم با استفاده از متخصصان امر در این حوزه، به شبهات بچه‌ها جواب بدهیم.

«علیرضا رحیمی»، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد ایده طرح «هر مدرسه یک روحانی» گفت: ما یک سندی داریم به اسم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. این سند حدود ۱۳۳ راهکار دارد و یکی از این ۱۳۳ راهکار، استفاد از ظرفیت‌های موجود در محیط پیرامونی و سایر دستگاه‌هاست که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند. راهکار هفت-دو این سند اشاره به این دارد که مدرسه بتواند با دستگاه‌های محیط پیرامونی ارتباط برقرار کند و از ظرفیت‌های آن‌ها بهره ببرد و یکی از آن‌ها حضور نظام‌مند مبلغان توانمند در مدارس است.

او ادامه داد: در راستای همین راهکار ما به دنبال این هستیم که با عنایت به وضعیتی که به ویژه در ایام کرونا به وجود آمده و به شدت نسل نوجوان و جوان ما در معرض تهدیدات عقیدتی و تربیتی قرار گرفته‌اند، بتوانیم با استفاده از متخصصان امر در این حوزه، به شبهات و سوالات بچه‌ها به موقع جواب بدهیم و آن‌ها مرجعی داشته باشند که پاسخ سوالات خود را از منبع مطمئنی دریافت کنند. در همین راستا طرح «هر مدرسه یک روحانی» طی تدابیری شکل می‌گیرد و برای سال آینده در کنار همه عواملی که در مدرسه داریم یعنی در کنار مدیر، معاونان، معلمان، مربی‌های پرورشی، یک روحانی واجد شرایط که آموزش‌های لازم را دیده باشد و صلاحیت‌های لازم برای تبلیغ دینی داشته باشد، در مدارس کمک کار آموزش می‌شود.

روحانیت در مدارس در واقع مبلغ دینی هستند

او در مورد سمت این روحانیت در مدارس تصریح کرد: این روحانیت در مدارس در واقع مبلغ دینی هستند. حدود ۱۸ سال است که حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای دارند که در غالب آن با هم همکاری‌های مختلفی در عرصه‌های تبلیغی، پژوهشی، برنامه درسی، نیروی انسانی و… به صورت مشترک انجام می‌دهند. یکی از این عرصه‌های مهم تبلیغات است و یکی از عرصه‌های تبلیغات هم حضور مبلغان توانمند در مدارس است. بنابراین این روحانیون به عنوان مبلغان فعالیت‌های دینی و پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش‌آموزان در مدرسه حاضر می‌شوند. در واقع حضور روحانیت در مدرسه در راستای تحقق سند تحول بنیادین و تفاهم‌نامه حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

او در مورد تعداد مدارسی که در قم قرار است به واسطه طرح «هر مدرسه یک روحانی» از حضور روحانیت استفاده کنند، توضیح داد: ما حدود ۱۴۰۰ مدرسه در قم داریم که در حال پالایش آن‌ها هستیم. قطعا ممکن نیست در همه مدارس اجرای این طرح محقق شود به این دلیل که برخی مدارس ما جمعیت کمتر از حدود ۴۰ نفر دارند و در مناطق دور دست هم قرار گرفته‌اند و معمولا در مدارسی که آمار جمعیت بیشتری دارند این امر محقق می‌شود.

طرح «هر مدرسه یک روحانی» در همه دوره‌های تحصیلی اجرا خواهد شد

رحیمی در مورد مقطع مدارسی که در این طرح شرکت داده می‌شوند نیز توضیح داد: دوره‌های تحصیلی در این طرح خیلی فرقی ندارند و در همه دوره‌های تحصیلی این طرح اجرا خواهد شد. ما قطعا تناسب جنسیت مبلغ را در نظر داریم و در مدارس دخترانه مبلغان خانم و در مدارس پسرانه مبلغان آقا حضور خواهند داشت. این مبلغان قبل از حضور در مدرسه آموزش‌های لازم در رابطه با برخورد با نوجوان و جوان، نحوه ارتباط‌گیری با کودکان، روانشناسی این گروه‌های سنی و… را می‌بینند تا با آمادگی کامل در مدرسه حضور پیدا کنند.

قم با توجه به ظرفیت تامین مبلغ می‌تواند طرح «هر مدرسه یک روحانی» را توسعه دهد

مدیرکل آموزش و پرورش قم در مورد پیش‌بینی خود از تسری این طرح به سایر مدارس در شهرهای مختلف و اشتیاق مدارس خارج از قم به اجرای این طرح کشور گفت: این ایده تحت عنوان مبلغان امین تقریبا چند سالی است که در مدارس اجرا می‌شد، اما خیلی محدود بود. آخرین آماری که ما داریم، حدود پنج هزار مبلغ در کل کشور در غالب همین مبلغان امین در مدارس حضور داشتند. قم با توجه به ظرفیت و امکان تامین مبلغ به نسبت تعداد مدارس، می‌تواند این برنامه را توسعه دهد و امیدواریم شرایط حضور طلاب بیشتری را در مدارس فراهم کنیم.

از حضور روحانیت در مدرسه استقبال صورت می‌گیرد

رحیمی در ادامه در مورد استقبال بچه‌ها از حضور روحانیت در مدرسه و احساس نیازی که به وجود یک روحانی دارند، توضیح داد: ما حداقل یک نمونه پنج هزار نفری در سطح کشور با فرهنگ‌ها و طبقات اجتماعی گوناگون داشته‌ایم و یک پژوهشی هم در سطح کشور در مورد میزان استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان در کشور انجام شده و با درصد زیادی از حضور روحانیت در مدرسه استقبال صورت می‌گیرد و واقعا هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان خلائی را در حوزه تربیتی، اخلاقی و اعتقادی حس می‌کنند و پژوهش‌ها نشان می‌دهد استقبال بسیار بالاست و عموم این طلبه‌ها در سنین میان سالی هستند و در واقع از طلبه‌های خبره هستند و دوره‌های لازم را دیده‌اند و با تخصصی که دارند ارتباط خوبی با بچه‌ها و خانواده برقرار می‌کنند و استقبال بسیار خوب خواهد بود.

رحیمی که پیش از این گفته بود مدارس قم در تابستان تعطیل نخواهد بود، در مورد برنامه‌های مدارس قم در ایام تابستان توضیح داد: دوسال درگیری با بیماری کرونا، ضربات محکمی در حوزه‌های مختلف آموزشی-تربیتی به نسل جوان و نوجوان ما وارد کرد و در این مسئله شکی نیست. امروز آسیب‌های اجتماعی نمود پیدا کرده بنابراین ما برای اینکه ارتباط بین دانش‌آموزان مدارس قطع نشود، ترتیبی دیده‌ایم تا مدارس در طول تابستان تعطیل نشود. ساز و کار ایده ما اینطور نیست که چهارچوب‌های سفت و سخت قانونی به دنبال داشته باشد بلکه حضور در این برنامه‌های مدارس در طول تابستان اختیاری است، اما شرایطی فراهم می‌شود که هم خانواده از آن استقبال خواهند کرد هم دانش‌آموزان. ما فعالیت‌های متنوعی داریم از جمله آموزش خانواده‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به این جهت که خیلی از دانش‌آموزان در درس‌هایی دچار ضعف شده‌اند. در این راستا کلاس‌هایی برای پایه‌های مختلف برگزار می‌کنیم و همکاران ما در مدارس حضور پیدا می‌کنند و خدماتی ارائه می‌دهند.

راهکاری به سوی تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله

او افزود: خانواده‌های علاقه‌مند برای اینکه فرزندانشان برای سال آینده آمادگی بیشتری پیدا کنند یا ضعف‌هایی که سال‌های قبل داشتند را جبران کنند، می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند و از خدمات تابستانی ما استفاده کنند. ضمن اینکه با توجه به راهکار سند تحول بنیادین، مبنی بر تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله، ما خدماتی هم به خانواده‌ها و اهالی محل در قالب‌های گوناگون ارائه دهیم از جمله توسعه ورزش‌های دسته جمعی که در این راستا صبح‌ها محیط مدارس دخترانه در اختیار مادران و دختران و مدارس پسرانه در اختیار پسران و پدران قرار می‌گیرد تا بتوانند مسابقاتی بین مادران دختران و پدران و پسران برگزار کنند.

رحیمی ادامه داد: همچنین از متخصصان آموزش خانواده برای آموزش خانواده‌ها استفاده می‌کنیم و معلمان کلاس‌های درسی در رشته‌های مختلف برگزار می‌کنند. ما در این زمینه تجربه‌های دیگری هم داشتیم از جمله اینکه در تعطیلات عید نوروز در مدارس پایگاه‌های علمی داشتیم و بچه‌ها از صبح به مدرسه می‌آمدند و تا نه شب حضور داشتند و به مطالعه می‌پرداختند و محیط‌های امنی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان فراهم شده بود و استقبال خوبی هم از آن شد. بنابراین چنین فعالیت‌هایی قرار است در طول تابستان در مدارس استمرار پیدا می‌کند. با توجه به تنوعی که در برنامه‌ها داریم فکر می‌کنم استقبال خوبی از طرح شود و محل تقویت ارتباط اجتماعی هم به وجود بیاید و عرصه‌های مختلف تربیتی-آموزشی و اجتماعی را تحت پوشش قرار می‌دهد و امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌هایی که در حوزه فعالیت‌های تابستانی نقش دارند مثل سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پایگاه‌های بسیج، تربیت بدنی و… بتوانیم این تابستان، تابستان خیلی خوبی را برای دانش‌آموزان و جامعه رقم بزنیم.

برای جبران کاستی‌های پیش آمده در این دو سال اقدام می‌کنیم

او در مورد پایش‌های آموزش و پرورش قم در زمینه میزان افت تحصیلی دانش‌آموزان این استان گفت: در این دوسال پایش‌هایی انجام شده و در برخی نقاط حدود یک نمره معدل افت تحصیلی داشته‌ایم و امسال هم مدارس حضوری شد و بعد از امتحانات نوبت دوم این پایش دقیق‌تر انجام می‌شود و در چهارچوب آزمون‌ها بچه‌ها در سنجش و ارزشیابی بهتری شرکت می‌کنند و هم آن‌ها واقعی‌تر به نقاط قوت و ضعف خود پی می‌برند هم ما و هردو برای جبران کاستی‌های پیش آمده در این دو سال اقدام می‌کنیم.

 

خودکشی یک کودک بلوچ در روستای کهن‌مگار شهرستان مهرستان

خودکشی یک کودک بلوچ در روستای کهن‌مگار شهرستان مهرستان

یک کودک بلوچ در روستای کهن‌مگار شهرستان مهرستان خودکشی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، شب گذشته ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یک کودک بلوچ ۱۷ ساله در روستای کهن‌مگار شهرستان مهرستان خودکشی کرد.

هویت این کودک بلوچ “دانیال حسینی” فرزند واحد ۱۷ ساله اهل روستای کهن‌مگار شهرستان مهرستان عنوان شده است.

گفته می‌شود علت خودکشی وی مربوط به مشاجره خانوادگی است که چندی پیش نیز پس از مشاجره با خانواده به قصد خودکشی از منزل خارج شده که مادر وی به دنبال او رفته و سبب شده به خانه بازگردد.

از نحوه خود‌کشی وی تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۶ شهروند بلوچ اقدام به خودکشی کرده‌اند که در بین آنها دستکم ۴ کودک و یک تن زن بوده است.

 

 

خودکشی یک دختر ۱۸ ساله با سلاح گرم در فاریاب

خودکشی یک دختر ۱۸ ساله با سلاح گرم در فاریاب

یک دختر ۱۸ ساله اهل فاریاب با سلاح گرم اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یک دختر ۱۸ ساله اهل فاریاب با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی کرد.

از هویت این دختر ۱۸ ساله تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

گفته می شود این خودکشی در روستای مقرب از توابع دهستان مهروئیه بخش مرکزی شهرستان فاریاب استان کرمان رخ داده است.

از علت و انگیزه خودکشی توسط این دختر اطلاعی در دست نیست.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۶ شهروند بلوچ اقدام به خودکشی کرده‌اند که در بین آنها دستکم ۴ کودک و یک تن زن بوده است.

 

 

کشف جسد کولبر مفقود شده اهل ارومیه پس از ۴ ماه

کشف جسد کولبر مفقود شده اهل ارومیه پس از ۴ ماه

جسد بارزان مهینی کولبر ۱۸ ساله اهل ارومیه که چهار ماه پیش به همراه دو کولبر دیگر اهل ارومیه در مرز ارومیه مفقود شده بود، امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱توسط نیروهای نظامی ترکیه در روستای “گلشم” کشف و به شهر شمزینان منتقل شده است.

بارزان مهینی روز پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه سال گذشته به همراه دو کولبر دیگر اهل روستای “باوان” از توابع ارومیه به نام‌های اسعد سیدانی‌فرد و بهلول سیدانی‌فرد در حین کولبری در ارتفاعات مرزی ارومیه در اثر برف و کولاک و سقوط بهمن مفقود شده بودند.

تلاش‌های برای کشف اجساد دو کولبر دیگر که هر دو متاهل هستند ادامه دارد.

 

اقدام به خودکشی نوجوان ۱۶ ساله در شهر معمولان

اقدام به خودکشی نوجوان ۱۶ ساله در شهر معمولان

خبرگزاری هرانا – یک پسر نوجوان ۱۶ ساله در شهر معمولان واقع در استان لرستان با بالا رفتن از یک ساختمان نیمه کاره سه طبقه، قصد خودکشی داشت که نیروی انتظامی مانع از اقدام وی شد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک پسر نوجوان ۱۶ ساله در شهر معمولان واقع در استان لرستان با بالا رفتن از یک ساختمان نیمه کاره سه طبقه، قصد خودکشی داشت که رئیس پاسگاه انتظامی مانع از اقدام وی شد.

بر اساس این گزارش، دلیل اقدام به خودکشی این نوجوان اختلافات خانوادگی عنوان شده است.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

 

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه

عدم نظارت بر اجرای حفاظ استاندارد استخر کشاورزی؛ غرق شدن یک کودک در خنداب

عدم نظارت بر اجرای حفاظ استاندارد استخر کشاورزی؛ غرق شدن یک کودک در خنداب

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت، عدم نظارت بر وجود حفاظ استاندارد، موجب سقوط و غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله در یک استخر کشاورزی در شهرستان خنداب شد. پیش از این نیز فقدان نظارت بر حوضچه های کشاورزی باعث حوادث این چنینی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، یک کودک ۱۰ ساله در یک استخر کشاورزی واقع در شهرستان خنداب، غرق شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این خصوص گفت: ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه پنجشنبه گذشته یک فقره مرگ مشکوک در بیمارستان مهر شهرستان خنداب به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله مأموران کلانتری پلیس این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

محمود خلجی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد پسربچه‌ای ۱۰ ساله اهل شهرستان اراک به همراه خانواده به منظور تفریح به یکی از روستا‌های شهرستان خنداب مسافرت کرده بودند که در استخر خاکی در این محل غرق و پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌شود.

عدم نظارت دقیق مسئولان شهری بر اجرای حفاظ ایمن و استاندارد در حوضچه های آب کشاورزی و کانال های آب پیش از این نیز باعث بروز حوادث اینچنینی بوده است.

 

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۷, شنبه

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان سمنانی

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان سمنانی

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان سمنانی

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان، از برگزاری کارگاه آموزشی برای کودکان‌ونوجوانان این شهر خبر داد.

سمانه محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌مناسبت «روز جهانی روان‌شناسی و مشاوره» اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان با همکاری کانون خادم یاران رضوی، کارگاه آموزشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سپر ایمن در برابر رفتارهای پرخطر» را در فرهنگ‌سرای امید خانواده برگزار کرد.

وی افزود: این کارگاه یک روزه در دو گروه سنی کودک و نوجوان و در راستای تحقق شعار «سمنان شهر دوستدار کودک»، برای کودکان و نوجوانان مرکز هانی برگزار شد.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌هایی از این دست ادامه دارد و در دستور کار شهرداری است، خاطرنشان کرد: در برگزاری این کارگاه آموزشی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سمنان مشارکت داشتند.