ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پراکندگی غیرمتعارف روستاها یکی از دلایل عمده بازماندگی و یا ترک تحصیل در این استان مخصوصا در میان دانش آموزان دختر است که با توسعه مدارس شبانه روزی و اجرای طرح روستا مرکزی می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.
میرعبدی در گفت وگو با ایسنا افزود: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش استان است که در برای کاهش آمار بازماندگان و تارکان تحصیل توسعه مدارس شبانه روزی، اجرای طرح روستا مرکزی و طرح صندلی های خالی در دستور کار است.
وی به نقش آموزش و پرورش در کمک به فرهنگ اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: اگر چه آموزش و پرورش نمی تواند مستقیما در اشتغال آفرینی نقش داشته باشد اما با فراهم کردن بستر فرهنگی در این زمینه می تواند موثر باشد.
میرعبدی توسعه هنرستان ها و رشته های مهارتی را یکی از مهمترین اقدامات برای ایجاد بستر فرهنگی اشتغال در استان عنوان کرد و گفت: در شورای آموزش و پرورش استان ساخت ۲۸۳ هنرستان و همچنین توسعه هنرستان های وابسته به برخی دستگاه های اجرایی در استان به تصویب رسیده است.
وی در بخش دیگری به ساماندهی فعالیت موسسات خیریه و مردم نهاد و همچنین گروه های جهادی در حوزه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت بسیار عظیمی از خیرین و گروه های جهادی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن بهره برد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به افت تحصیلی پنهان دانش آموزان در دوران آموزش مجازی اظهار کرد: به منظور جبران این افت تحصیلی با شروع به کار قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ۷۳ تیم از گروه های جهادی در استان مستقر شدند.
میرعبدی ادامه داد: در ۳۳ شهرستان و منطقه استان ۲۵۸ پایگاه ۶ هزار و ۳۰ دانش آموز استان در مناطق محروم را تحت پوشش خود قرار داده اند.
وی ادامه داد: همچنین در ایام تعطیلات تابستانی نیز طبق برنامه ریزی انجام شده با استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان طرح جبران و تثبیت یادگیری در استان اجرا خواهد شد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر