درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۹, یکشنبه

برجام؛ آمریکا: تنها راه، استفاده از زبان تهدید است

برجام؛ آمریکا: تنها راه، استفاده از زبان تهدید است


رهبران چهار کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا از رژیم ایران خواستند تا از فرصت امکان بازگشت آمریکا به توافق برجام استفاده کند تا جلوی تنش‌های خطرناک گرفته شود.

آنها در بیانیه ای از تسریع فعالیت‌های اتمی رژیم ایران به شدت ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند که تسریع فعالیت‌های هسته‌ای رژیم ایران فقط توجیه نظامی دارد

در این بیانیه مشترک آمده است: ما از مقامات رژیم ایران می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کرده و با حسن نیت اقدام کنند تا مذاکرات فورا به نتیجه برسد.

در ادامه این بیانیه آمده: این تنها راه مطمئن برای جلوگیری از تشدید خطرناک تنش‌هایی است که به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

انتشار این بیانیه در حالی است که فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا، سنتکام از پرواز بمب‌افکن راهبردی در منطقه تحت پوشش این فرماندهی در خاورمیانه و خلیج فارس خبر داده است.

ارتش اسرائیل هم می‌گوید که جنگنده‌های اف ۱۵ اسرائیل بمب‌افکن «بی-۱ بی» را در قلمرو هوایی این کشور در مسیر به خلیج فارس همراهی کردند.

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این زمینه گفته است: هدف ماموریت گروه ضربت بمب افکن که پنجمین ماموریت در منطقه عملیاتی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در سال جاری است این بود که پیام روشنی از اطمینان خاطر ارائه کند.

ژنرال کنت مک‌کنزی اضافه کرده است٬ ما با هم قوی‌تر هستیم. آمادگی نظامی برای هرگونه احتمال یا ماموریت – از پاسخ به بحران گرفته تا تمرینات چندجانبه اعتماد بستگی دارد.

در همین حال دنیس راس، مشارو سابق کاخ سفید گفته: تنها راه متوقف کردن رژیم ایران، استفاده از زبان تهدید است.

وی که عضوارشد مؤسسه «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک است، در مقاله‌ ای برای نشریه «فارین پالیسی»، با انتقاد از سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال جمهوری اسلامی نوشت، اگر رژیم ایران از پیشبرد فعالیت های جاه‌ طلبانه‌ خود ترسی نداشته باشد، دیپلماسی آمریکا در قبال این رژیم ناکارآمد واقع شده و نتیجه این روند خطرناک خواهد بود.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر