درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ مهر ۲۵, یکشنبه

چین؛ آزمایش موشکی که اطلاعات آمریکا را شگفت‌زده کرد

چین؛ آزمایش موشکی که اطلاعات آمریکا را شگفت‌زده کرد


چین در ماه اوت یک موشک مافوق صوت با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرد که قبل از حرکت به سمت هدف، کره زمین را دور زد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه فایننشال تایمز، این آزمایش نشان می‌دهد چین دارای توان فضایی پیشرفته‌ای است که “اطلاعات آمریکا را شگفت‌زده کرد”.

این گزارش با بیان اینکه چین ۷۹ راکت “لانگ مارچ ۲ سی” را پرتاب کرده و با استناد به پنج منبع آگاه گفت که ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرد و قبل از حرکت به سمت هدف خود، در فضای مدار نزدیک زمین پرواز کرد.

به گفته این گزارش، گرچه این موشک با ۲۰ مایل (‍۳۲ کیلومتر) فاصله از هدف خود به زمین اصابت کرد، اما نشان‌دهنده “پیشرفت‌های مبهوت‌کننده” چین در زمینه سلاح‌های مافوق صوت است.

آمریکا، روسیه و چین همگی در حال کار روی سلاح‌های مافوق صوت خود هستند. روسیه یکی از این موشک‌ها را در ماه ژوئیه آزمایش کرد. آمریکا قصد دارد همه ناوشکن‌های نیروی دریایی خود را با این موشک‌ها که می‌توانند پنج برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت کنند، تجهیز کند. این باعث کندتر شدن آنها نسبت به برخی موشک‌های بالستیک موجود می‌شود، اما برخلاف فناوری‌های قدیمی، موشک‌های مافوق صوت را می‌توان پس از پرتاب کنترل کرد و این امر، گریز از سیستم‌های دفاعی را آسان‌تر می‌کند.

پنتاگون هنوز درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگویی گفت: ما به وضوح نگرانی‌های خود را در مورد توانایی‌های نظامی‌ای که چین به دنبال آن است، بیان کرده‌ایم، توانایی‌هایی که تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را به عنوان رقیب و چالش شماره یک خود می‌بینیم.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در لندن گفت که سیاست نظامی این کشور “ماهیت دفاعی” دارد. او تاکید کرد: ما مانند ایالات متحده استراتژی جهانی و برنامه عملیات نظامی نداریم؛ ما همچنین به هیچ وجه علاقه‌ای به رقابت تسلیحاتی با دیگر کشورها نداریم.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر