درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۲, چهارشنبه

اتحادیه اروپا و چین: مذاکرات برجام به بن‌بست رسید



اتحادیه اروپا امروز پس از پنج دور مذاکرات در باره برجام در وین اعلام کرد: برخی از مسائل سخت و دشوار هنوز باقی مانده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برخی اختلاف نظرها در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام، بر لزوم بهره‌گیری از دیپلماسی در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای با رژیم ایران تاکید کرد.

پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل گفت: «دستگاه سیاست خارجی اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده برجام همچنان متعهد است هر کاری را که ممکن است انجام دهد تا این توافق دوباره به روند عادی برگردد.»

وی با بیان اینکه اتحادیه بر اساس تعهداتی که نسبت به عدم درز محتوای مذاکرات وین دارد نمی تواند جزییات مفاد و موارد مورد بحث را یک کنفرانس خبری بازگو کند افزود: «برخی از مسائل دشوار وسخت هنوز باقی مانده است اما ما راهمان برای کسب هدف نهایی یعنی اجرای کامل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ توسط همه طرفها و امضاکنندگان را ادامه خواهیم داد.»

از سوی دیگر وزیر خارجه چین بطور تلویحی بن بست در مذاکرات وین را تائید کرد و گفت: آمریکا باید اولین کسی باشد که تحریم ها را برای بازگرداندن برجام لغو می کند.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین طی جلسه ای از طریق کنفرانس تصویری مسئولان مذاکرات برجام اظهار کرد که ایالات متحده باید اولین قدم را با کنار گذاشتن کامل فشار بر تهران و لغو تحریم های یک جانبه همراه بر دارد.

به گفته وی، به دلیل تقصیر واشنگتن در روند حل مسئله ایران، هنوز “متغیراتی” وجود دارد، حتی اگر مذاکره کنندگان اخیراً پیشرفت زیادی داشته اند. همانطور که وانگ یی تصریح کرد ، پس از آنکه ایالات متحده آمریکا فشارهای خود را بر روی ایران کاملا کنار بگذارد، تهران باید در اسرع وقت به تعهدات خود بازگردد.

این در حالیست که خبرگزاری بلومبرگ امروز گزارش داد: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲گزارش محرمانه را در بین دیپلماتها در وین منتشر کردند که تصویر ناخوشایندی از تمایل رژیم ایران به‌پاسخگویی به‌نگرانی‌ها در مورد فعالیت‌های گذشته و حال این رژیم ارائه می‌دهد‌.

این منبع افزود: بعد از آن که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقض تعهدات رژیم ایران را افشا کردند، تنش ها با تهران افزایش پیدا کرده است.



source https://www.azadegy.de/?p=25563

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر