درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

برجام؛ اظهارات دیروز روحانی و سخنان امروز عراقچی



پس از سه دوره مذاکرات برجامی در وین و به دست نیامدن نتیجه‌ای ملموس، روحانی دیروز وعده داد که تحریم‌های آمریکا تا پایان عمر دولتش یعنی کمتر از دو ماه دیگر لغو خواهند شد. این در حالیست که عراقچی امشب گفت: راه درازی در پیش داریم و نمی شود برای آن زمانبندی پیش بینی کرد.

عراقچی امروز پس از دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، در پاسخ به سئوالی در باره مذاکرات برجام به صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت: در مسیری قرار گرفتیم که موانع جدی در این مسیر هست، راه درازی را در پیش داریم و به هیچ وجه نمی شود زمانبندی را برای آن پیش بینی کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم وارد بحث زمانبندی شویم غیر واقع بینانه است. مشکلات موجود بعضا جدی است، کار سختی در پیش داریم.

معاون وزارت خارجه اظهار داشت: بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد، اولویت اول تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی است که بارها بیان شده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: آیا امکان دارد که شاهد توافقی در عرض چند هفته باشیم؟ بله، چنین چیزی امکان‌پذیر است. تمام این‌ها در نهایت به تصمیم سیاسی برمی‌گردد که باید در ایران اتخاذ شود.

ساعتی پس از اظهارات این دیپلمات ارشد آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه ای گفت: احتمال توافق با رژیم ایران در مورد توافق برجام همچنان در ابهام است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: احتمال توافق با رژیم ایران در مورد بازگشت به توافق هسته ای به دلیل اقدامات تهران همچنان زیر سوال است. ما به طور قطع نمی دانیم که آیا حکومت ایران آماده تصمیم گیری لازم برای بازگشت کامل به تعهدات خود در توافق هسته ای است. متأسفانه آنها همچنان به اقدامات خود ادامه می دهند تا جنبه های خطرناک برنامه [هسته ای] خود را از سر بگیرند.



source https://www.azadegy.de/?p=25078

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر