درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

مقام حکومتی: تعداد نمازخوان‌ها در حال کم شدن است



یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین موسوی گفت: دلزدگی مردم از مراسم مذهبی، نتیجه سیاسی شدن مداحی‌ها است که حتی بخش قابل توجهی از مردم مذهبی کشور از این شرایط ناراحت هستند.

به گزارش ایلنا، کاظم اکرمی گفت: وقتی این نوع مداحی غالب می‌شود، نتیجه‌اش بدبینی مردم نسبت به مداحی، روحانیت و مراسم مذهبی خواهد بود. این رفتارها تاثیر خوبی در میان مردم ندارد، چون جمعیت کثیری از مردم به اختلافات سیاسی بی‌توجه هستند و از گرانی، فقر، تبعیض و فساد رنج می‌برند.

اکرمی بیان داشت: یکی از اشکالاتی که در جامعه به وجود آمده همین است. حاصل این فرآیند این می‌شود که اکثریت مردم از این نوع رفتارها از روضه و مراسم مذهبی فاصله بگیرند.

وی افزود: باید بررسی شود که با این اوضاع در آینده با چه شرایطی مواجه خواهیم بود. حتی به این مساله هم توجه کنیم که نسل جوان امروز ما که طی ۱۰-۱۵ سال گذشته با همین فضا رشد کرده امروز چه نگاهی به مذهب و مراسمات مذهبی دارند؛ خب طبیعی است که این رفتارهای سیاسی دلزدگی ایجاد می‌کند.

وزیرسابق آموزش پرورش در ادامه بیان داشت: ما یک تحقیقی را دو سال قبل برای شورای عالی آموزش و پرورش در این زمینه انجام دادیم و نتیجه این بود که درصد خیلی کوچکی از دانش‌آموزان نسبت به دین و فرائض دینی توجه دارند و تعداد نمازخوان‌ها درمیان دانش‌آموزان درحال کم شدن است و باید برای این شرایط از هم‌اکنون چاره‌اندیشی کرد تا در آینده با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.



source https://www.azadegy.de/?p=25077

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر