درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۷, جمعه

بودجه بی‌ سابقه نظامی دولت بایدن برای مقابله با چین



اولین بودجه نظامی دولت بایدن با هدف مقابله با قدرت چین معرفی شده است.

به گزارش رویترز، بودجه پیشنهادی بایدن برای ارتش، ۷۱۵ میلیارد دلار است که با هدف نوسازی زرادخانه اتمی آمریکا و نیز مقابله با قدرت نظامی چین معرفی شده است.

این بودجه پیشنهادی که قرار است امروز جمعه به کنگره ارائه شود شامل سرمایه گذاری در آمادگی سربازان، حوزه فضایی و ابتکار عمل بازدارندگی اقیانوس آرام و در بحبوحه مقابله با ساخت و سازهای نظامی چین در منطقه و فناوری تسلیحاتی اتمی است.

آمریکا همواره چین را به خاطر ساخت و ساز نظامی در دریای جنوبی چین محکوم کرده است. چین این منطقه را جزیی از خاک خود می‌داند.

همچنین مبالغی برای توسعه و آزمایش آتی تسلیحاتی فراصوتی و نسل‌های بعدی سیستم‌های تسلیحاتی در حالی در نظر گرفته شده که ارتش آمریکا به دنبال ظرفیت سازی برای مقابله با چین و روسیه است.

آمریکا در موضوعات مختلفی همچون تایوان، هنگ کنگ، مسلمانان اویغور، منشاء کرونا و جنگ تجاری با چین اختلاف دارد.

هشدار به کشورهای آفریقایی درباره نفوذ چین
پنجشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1400 = 29-04 2021

وزیر خارجه آمریکا از کشورهای آفریقایی خواست نسبت به نفوذ فراینده چین بر این کشورها هوشیار باشند. آنتونی بلینکن ابراز امیدواری کرد کشورهای آفریقایی در برقراری روابط با کشورهای دیگر چشمانشان را کاملا باز کنند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، از کسی نمی‌خواهد بین آمریکا و چین یکی را انتخاب کند اما کشورهای آفریقایی را ترغیب می‌کند سوالات سخت‌گیرانه‌ای مطرح کنند و درباره شفاف‌ بودن مطالبه گری کنند، درباره اینکه‌ چه چیزی برای آنها و کشورهایشان بهتر است تصمیمات بررسی شده را بگیرند.

بلینکن در یک ویدیو کنفرانس خطاب به جوانان آفریقایی که در آمریکا درس می‌خوانند، گفت، زمانی که کشورهای دیگر می‌آیند برای احداث طرح زیرساختی بزرگ سوال کنید آیا برای کارگران خود می‌آیند یا به ایجاد مشاغل برای ساکنان کشورهایی که می‌خواهند در آنها سرمایه گذاری کنند، باور دارند؟

بلینکن نسبت به بدهی‌های کشورهای آفریقایی از جمله زامبیا که در نتیجه وام‌گیری از چین متحمل می‌شوند، ابراز نگرانی کرد. زامبیا تابستان اعلام کرد در نتیجه بحران کرونا از بازپرداخت وام بازمانده است.

او خاطرنشان کرد: ما به آفریقا و امکانات فوق‌العاده و گسترده‌اش اعتماد داریم. موفقیت شما موفقیت ماست. دوست داریم در کشورهای آفریقایی سرمایه‌گذاری کنیم اما به شیوه درست.



source https://www.azadegy.de/?p=25494

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر