درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۱۲, یکشنبه

میلاد جنت، عضو کانون نویسندگان ایران با تودیع قرار آزاد شد

تاریخ ارسال 02.08.2020

میلاد جنت، مترجم، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران روز سه‌شنبه ۷ مرداد با تودیع قرار کفالت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. آقای جنت در تاریخ ۲۴ تیرماه توسط توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  میلاد جنت، مترجم، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران با تودیع قرار از زندان اوین آزاد شد.

آزادی آقای جنت با تودیع کفالت ۸۵ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
اتهامات مطروحه علیه آقای جنت “تبلیغ علیه نظام” و “ارتباط با گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی” عنوان شده است.
میلاد جنت پیشتر در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

ماموران حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل وی کرده و برخی از وسایل شخصی او از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه و تعدادی از کتابهایش را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

کانون نویسندگان ایران نیز در تاریخ ۲ مردادماه با انتشار بیانیه ای در خصوص بازداشت میلاد جنت ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار آزادی بی قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی شد. این کانون بازداشت میلاد جنت را ادامه روند سرکوب معترضان در ایران عنوان کرد و در بخشی از این بیانیه نوشت “اکنون که موج بیماری کرونا سهمگینانه کشور را درنوردیده و امکان برگزاری تجمع اعتراضی با محدودیتی مضاعف مواجه شده است، حکومت نیز فرصت را غنیمت شمرده و در کمال بی‌اعتنایی به جان و زندگی مردم به سرکوب و بازداشت بیشتر معترضان و نمایش اقتدار خود پرداخته است”. در بخشی دیگر از بیانیه با اشاره به اینکه “دستگاه‌های امنیتی و قضایی سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق انسانی و شهروندی بازداشت شدگان دارد” مسئولیت جان میلاد جنت را بر عهده‌ی حکومت و نهاد بازداشت کننده بیان داشتند.

میلاد جنت دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته mba است و تاکنون چندین جلد کتاب با ترجمه او منتشر شده است. از ترجمه‌های آقای جنت می‌توان به ترجمه‌ی مجموعه شعری از هارولد پینتر و داستانی از جوزف کنراد اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر