درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۱۱, شنبه

رضا سیگارچی، درویش گنابادی آزاد شد


 رضا سیگارچی، درویش گنابادی آزاد شد. وی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت و تابستان سال گذشته توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.














به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از بی بی سی فارسی، رضا سیگارچی، درویش گنابادی محبوس، از زندان آزاد شد.

روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲ تن از دروایش گنابادی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی تبعید شدند و حکم تبعید رضا سیگارچی همزمان با ۲۸ تن دیگر نیز بزودی اجرا خواهد شد.

رضا سیگارچی پیشتر در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت و تابستان سال گذشته توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

رضا سیگارچی، در فروردین ماه سال جاری در پی مشکلات تنفسی به صورت اورژانسی از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان لقمان منتقل شد. آقای سیگارچی مهرماه ۹۷ و همچنین طی ماه‌های اخیر مجددا تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفته است. این شهروند از بیماری قلبی رنج می‌برد و پیشتر چندین بار نیز دچار سکته قلبی شده بود. او در تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال گذشته نیز یک بار دیگر در پی وخامت حال و افزایش فشار خون به بیمارستان منتقل شده بود.

دراویش گنابادی به خصوص در سالهای اخیر فشار کم سابقه‌ای را از سوی دستگاه حاکمه تجربه می‌کنند. این فشارها به خصوص پس از واقعه “گلستان هفتم” شکل بیرونی و مشخص تری به خود گرفت.

گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال ۹۶ با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن صدها درویش بازداشت و سپس به احکام شلاق، حبس و اعدام محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر