درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۱۱, شنبه

زن جوان ۳۲ ساله پس از ۶سال حبس زیر حکم اعدام در مشهد به دار آویخته شد

زن جوان ۳۲ ساله پس از ۶سال حبس زیر حکم اعدام در مشهد به دار آویخته شد











زن جوان ۳۲ ساله ای به نام مهری پس از تحمل ۶ سال حبس زیر حکم اعدام  در زندان مرکزی مشهد به دار آویخته شد.

سایت حکومتی شهرآرا نیوز خبر اعدام این زن را  منتشر کرد. اتهام این زن قتل همسرش بود.

بنا به اطلاعات گردآوری شده از اخبار منتشر شده در مطبوعات و رسانه های حکومتی، فعالان حقوق بشر و پایگاههای اطلاع رسانی، همچنین از منابع خصوصی مرتبط با مقاومت ایران، شمار زنان اعدام شده در دوران ریاست جمهور روحانی با اعدام این زن جوان در مشهد به ۱۰۶ نفر رسیده است.

اما عدد اصلی را باید بالاتر از این محسوب کرد چرا که بیشتر اعدام ها در ایران در خفا و دور از چشم مردم صورت می گیرد و به جز مجریان اعدام کس دیگری در جریان این اعدام ها نیست.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت لیستی مستند از اعدام زنان در دوران روحانی را منتشر کرده که بر اساس آمار گردآوری شده به روز رسانی می شود.

اولین زنی که در سال میلادی ۲۰۲۰ اعدام شد سارا – م بود. وی نیز در زندان مشهد به دار آویخته شد. دومین زن اعدامی در سال ۲۰۲۰ ملیحه حاجی حسنی ۲۹ ساله بود که حکم اعدامش در زندان مرکزی شیراز به اجرا گذاشته شد.

رژیم ملایان در سال ۲۰۱۹ همگام با افزایش سرکوب و اعدام در ایران، ۱۶ زن را به دار آویخت. تنها در ماه دسامبر ۲۰۱۹، ۶زن توسط رژیم در زندان های مختلف ایران اعدام شدند. زنان زیادی هم اکنون زیر حکم اعدام در زندان به سر می برند.

ایران دارای بالاترین رکورد اعدام زنان در جهان است. عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می شود هر نوع قتلی فارغ از انگیزه متهم منجر به صدور حکم اعدام شود. در بسیاری از موارد در ایران زنان قربانی خشونت بوده و در دفاع از خود مرتکب قتل می شوند. محاکمه ها و احکام صادر شده به شدت ناعادلانه می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر