۰۱ فروردین ۱۴۰۰
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از افزایش موارد ابتلا به کرونا در رده سنی کودکان و نوجوانان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، گفت: نتیجه آمارها در بیست و چهار ساعت گذشته حاکی از افزایش ابتلای گروههای سنی ۵ تا ۱۷ سال به کرونا است.
وی افزود: در مجموع بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بخشهای درمانی استان تهران بستری هستند که ۷۸۰ نفر آنها در بخش مراقبتهای ویژه تحت نظر قرار دارند.
زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۳۷۰ بیمار جدید در بیمارستان در بخشهای درمانی بستری شدند که از این تعداد حدود ۸۰ بیمار در بخش مراقبتهای ویژه هستند. همچنین ۲۵ شهروند تهرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند، که این آمار یک سوم مجموع آمار کشوری است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: طبق آمار گزارش شده، شاهد افزایش وسعت درگیری ریوی و ارگانهای مختلف هستیم.
وی با اشاره به تغییر رنگ استانهای کشور بر اساس میزان شیوع بیماری، به ویژه استان تهران، گفت: بارها اعلام کردیم شرایط حاکم بسیار شکننده و ناپایدار است و پویایی تغییرات ناشی از گسترش بیماری به گونهای است که شاید ابتناع به یک رنگ بندی در یک بازه زمانی کوتاه، غیرممکن خواهد بود.
به گفته زالی، امروز شهرهای دماوند و فیروزکوه در زمره شهرهای نارنجی قرار گرفتند که به علت افزایش ترددها و توصیه بر سفر نکردن به اینگونه شهرهاست.
وی گفت: همچنین امروز شاهد شکل گیری خوشههای جدید بیماری در استانهای جنوبی، به خصوص استانهای همجوار با خوزستان بودیم.
زالی با بدحال خواندن حال بیمارانی که در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند، افزود: به دنبال سویه جدید جهش یافته، بیماران بدحال تری به سیستم بهداشتی و درمانی مراجعه میکنند. این سویه جدید قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و در یک جمع خانوادگی میتواند به صورت تصاعدی و لگاریتمی سایر افراد را مبتلا کند.
به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، حضور طولانی مدت در فضای مسقف و فضای بسته و عدم وجود تهویه مناسب، احتمال انتقال را افزایش میدهد.
زالی تصریح کرد: سن بالا در افراد نیز از جمله عوامل پرخطر محسوب میشود و کماکان توصیه میشود از دید و بازدیدهای حضوری نوروزی اجتناب شود.
وی با بیان اینکه اکثر قربانیان این ویروس مرموز افراد مسن هستند، گفت: هر دورهمی میتواند یک عامل برای شکل گیری خوشههای بیماری باشد و باید از این رویداد جلوگیری کرد.
زالی در پایان افزود: در طول یک سال گذشته بالای ۷۳ درصد مرگ و میر در تهران مربوط به گروههای سنی بالای ۶۵ سال بوده است و با توجه به افزایش باز توزیع سنی زیر ۲۵ سال و گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال، که اخیراً در تهران با افزایش آمار این گروههای سنی روبرو بودیم، به نظر میرسد جوانان که در موجهای قبلی تا حدودی مصونیت داشتند، در حال حاضر فاقد مصونیت هستند.
کد خبر 5173692
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37060
۲۹ اسفند ۱۳۹۹
ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان گفت: انفجار واحد مسکونی در نهبندان باعث شد یک نفر کشته و چهار نفر مجروح شوند.
مجید بیکی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در این حادثه که روز گذشته اتفاق افتاد، یک زن و سه مرد مجروح شده و به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان برای سیر مراحل درمانی منتقل شدند.
وی با بیان اینکه درصد سوختگی این افراد بالای ۴۰ درصد است، افزود: در این حادثه متاسفانه یک دختر بچه با سن زیر یک سال در دم جان باخت.
فرماندار نهبندان یادآور شد: حادثه در حال برآورد و بررسی است، اما شواهد اولیه نشان میدهد که انفجار سیلندر یا پیکنیک باعث انفجار شده است.
انتهای پیام
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37057
۲۹ اسفند ۱۳۹۹
ایسنا/کرمانشاه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از آغاز شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی «کودکانِ کار بومی» استان برای اولین بار در کشور خبر داد.
کامران علی مددی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرمانشاه برای اولین بار در کشور طرح شناسایی، ساماندهی و توانمند سازی کودکان کار بومی را در دستور کار قرار داده گفت: این طرح هم اکنون در 9 استان کشور در حال اجراست که در هشت استان دیگر عمدتا با تمرکز ساماندهی کودکان کار اتباع و مهاجرین صورت می گیرد و اولین استانی هستیم که این طرح را با هدف ساماندهی کودکان کار بومی انجام می دهیم.
وی افزود: در این طرح دفتر امور اجتماعی استانداری و هشت دستگاه دیگر هم مشارکت دارند و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم ساماندهی خوبی در بحث کودکان کار داشته باشیم.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث کودکان بدسرپرست نیز هم اکنون این کودکان ازطریق مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز شبانه روزی کودکان خیابانی و مراکز روزانه آموزشی و حمایتی کودک و خانواده، خدمات مددکاری روان شناسی، حقوقی، پزشکی، توانمند سازی تحصیلی، اجتماعی، خانوادگی و فردی دریافت می کنند.
علی مددی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده اورژانس اجتماعی گفت: این مرکز در چهار قالب سیار، مرکز مداخله، پایگاه سلامت اجتماعی و خط 123 به ارائه خدمت می پردازد.
این مسئول گفت: هم اکنون 54 هزار گیرنده خدمت در سطح استان داریم و تعداد تماس های گرفته شده با اورژانس اجتماعی در سال جاری بیش از 3800 مورد بوده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: این تماس ها در حوزه های مختلف همسرآزادی، کودک آزادی، فرار و … صورت گرفته است.
علی مددی از فعالیت 148 نیروی تخصصی در اورژانس اجتماعی استان خبر داد وافزود: با این تعداد نیرو ارائه خدمت در تمام شهرستان های استان صورت می گیرد.
انتهای پیام
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37054
۲۹ اسفند ۱۳۹۹
خبرگزاری هرانا – شب پنجشنبه ۲۸ اسفندماه سه خواهر، مادربزرگ و خواستگار یکی از این دختران در شهرستان کنگان واقع در استان بوشهر، توسط پسرعموی دختران خانواده به قتل رسیدند. گفته میشود که این قتلها به بهانه نوع پوشش و سبک زندگی دختران این خانواده صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب پنجشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹، سه خواهر، مادربزرگ و خواستگار یکی از این دختران در شهرستان کنگان واقع در استان بوشهر توسط پسرعموی دختران خانواده به قتل رسیدند.
این دختران که ۱۴، ۱۸ و ۲۱ ساله بودند، به همراه مادربزرگ ۷۵ ساله و خواستگار ۲۱ ساله یکی از این دختران که در زمان وقوع قتل در منزل این خانواده حضور داشته، به قتل رسیدهاند.
منابع محلی در گفتگو با هرانا تائید کرده اند که انگیزه قتل، با توجه صحبتهای قبلی متهم در فضای مجازی، نوع پوشش این دختران و روابط آنان بوده و متهم در صحبت های خود مدعی شده است که پیشتر نیز در این خصوص به دختران هشدار داده است.
علی حسن پور، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر صبح امروز ضمن تایید به قتل رسیدن این ۵ شهروند، انگیزه متهم را نارضایتی از نحوه رفتار و عملکرد این خانواده عنوان کرده است.
جنایتهای ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته میشود.
این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات میشوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل میشود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایتهای ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافیست.
در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتلهای ناموسی” میشوند را از مجازاتهای سنگین معاف کند.
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37051
۲۷ اسفند ۱۳۹۹
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است، گفت: املاک و اموال بسیار گستردهای در کشور داریم که به دلیل اقتضائات زمان خود فاقد سند است و مصصم هستیم تا این املاک و اموال ساماندهی شوند و گامهای موثری در این مسیر بر داشته شده است.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزرات آموزش و پرورش با معاونت حقوقی رییس جمهور در امور حقوقی حوزه آموزش و پرورش، با تبریک فرارسیدن سال جدید، اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار گفت: تفاهم بین دو دستگاه که عضو دولت هستند جزء راهبردیترین کارها است؛ چرا که ما ماموریتهای کلی برای تحقق اهداف کلان کشور داریم.تخصصی شدن کارها مجموعهها را از هم دور کرده و باعث کاهش همافزایی شده و این خود باعث میشود که تلاشهایی بصورت موازی انجام شود و نیاز است تا این اقدامات هم راستا شوند تا جامعه از منافع آن بهرهمند شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بنده در این دوره از وزارت آموزش و پرورش گفتوگو با دستگاههای مختلف با اهداف مشترک برای کسب نتایج بهتر است و خوشبختانه امضای تفاهمنامه با معاونت حقوقی رییس جمهور از جمله آثار و نتایج این گفتوگوها میباشد. مهم این است که هر دستگاه کاری که انجام میدهد در نسبت با دیگری لحاظ و در تقابل باهم به یک ترکیب هوشمندانه برسیم.
وی با اشاره به موضوعات مورد توافق در تفاهم نامه با معاونت حقوقی رییس جمهور، خاطرنشان کرد :حقوق شهروندی از حقوق مهم و جدی جوامع بسیار مهم است و ما با یک پنجم جامعه در شرایطی که بیشترین فراگیری را دارند در ارتباط هستیم واین قابلیت ممتازی است که میتواند درخدمت تحقق اهداف کشور قراربگیرد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حق حیات مهم است، اما کیفیت حیات مهمتر و این کیفیت در گرو آموزش و یادگیری است؛ چرا که به افراد مجال بروز و ظهور میدهد و هویت و شخصیت شکل میگیرد.حق بر آموزش از اساسیترین و حیاتیترین حقوق در یک جامعه است و بزرگترین فرصت کشور در امر آموزش تحقق یافته است؛ چرا که جامعه ای به گونه ای عمل میکند که آموخته و اثربخشی و کارآمدی نهادها در کیفیت یادگیری است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت عهده دار چنین ماموریت و مسئولیتی است و معتقدم که قاعدهمندی است که یادگیری را حاصل میکند و اگر چارچوب روشنی برای نوع عمل و اقداممان نداشته باشیم، یاد نخواهیم گرفت و نمیتوانیم اشتباهات را اصلاح کنیم و به همین دلیل تاکید کردم که قاعدهمندی درستی اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است، گفت: املاک و اموال بسیار گستردهای در کشور داریم که به دلیل اقتضائات زمان خود فاقد سند است و مصصم هستیم تا این املاک و اموال ساماندهی شوند و گام های موثری در این مسیر بر داشته شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تنقیح قوانین، تصریح کرد :شورای عالی آموزش و پرورش قدیمی ترین شورا در کشور است که موقعیت قانونی برجستهای دارد و در این حوزه همراه با شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع به تنقیح قوانین کردهاند.
انتهای پیام
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37048
۲۸ اسفند ۱۳۹۹
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور 24 نوع مدرسه داریم، گفت:باید یک مدرسه تلفیقی داشته باشیم که در آن همه امکانات برای همه دانشآموزان تأمین شود.
وجود 24 نوع مدرسه در ایران/همه دانشآموزان باید کنار هم درس بخوانند
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز در کنفرانس ملی امور اجتماعی کشور با اشاره به ضرورت توجه به دانشآموزان با نیازهای ویژه در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: در سال 1370 با مصوبه مجلس در هفت گروه آموزش دانشآموزان استثنایی مورد توجه قرار گرفت؛ به طوری که اکنون 150 هزار دانشآموز با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند.
وی با بیان اینکه با پوشش 18 برابری تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: هدف عمده آموزش و پرورش استثنایی کشور طراحی سیستم آموزشی، توانبخشی و ورزشی آنهاست تا ناتوانی و کم توانی ذهنی این دانشآموزان را جبران کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که رسالت عمده تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است، گفت: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه در برنامه ششم توسعه جایگاه خوبی داشته؛ به طوری که در این برنامه سه ماده را در این خصوص مشاهده میکنیم و برجستهترین برنامه ششم مربوط به ماده 78 است که تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیبپذیر و کاهش آسیبهای اجتماعی را مدنظر قرار داده است و این روند باید در برنامه هفتم توسعه کشور نیز استمرار پیدا کند.
حسینی با اشاره به ماده 75 برنامه ششم توسعه، افزود: در این ماده به موضوع غربالگری در افراد متقاضی ازدواج توجه شده و مراکز مشاورهای در این خصوص داشتهایم.
وی با اشاره به پیشنهادات آموزش و پرورش برای لحاظ کردن در برنامه هفتم توسعه کشور، یادآور شد: معتقد هستیم موضوع عدالت آموزشی مهمترین موضوع بوده و اگر پرسیده شود رنج فقر، گسترش آسیبهای اجتماعی، بی عدالتی و نابرابری و کیفیت زندگی در جامعه رو به مخاطره است، باید بگوییم گرانیگاه آن در جهت بهبودبخشی، ایجاد فرصت یادگیری و یاددهی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه رفع چالشهای ذکرشده به جریان یادگیری و یاددهی مربوط است، بیان داشت: در سند 1404 به ایجاد این فرصتهای عادلانه تأکید شده و این موضوع باید در برنامه هفتم توسعه کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.
حسینی با بیان این که عدم تعادل آموزشهای منطقه، عدم تعادل آموزش مدرسهای یعنی این که (نباید مدرسه با کیفیت و مدرسه بیکیفیت داشته باشیم) و توجه به ایجاد عدالت مدرسهای موضوعات بسیار مهمی است؛ ضمن اینکه باید به عدالت دیجیتالی در فضای آموزشی نیز توجه کنیم و دولت را مکلف سازیم تا استانداردسازی نظام آموزشی عمومی به ویژه برای دانشآموزان با نیازهای ویژه را مورد توجه قرار دهد.
وی با تأکید بر این که باید استانداردسازی منابع برای دانشآموزان با نیازهای ویژه 10 برابر آموزش دانشآموزان عادی باشد، خاطرنشان کرد: باید به ازای هر 25 دانشآموز یک مربی توانمند داشته باشیم؛ ضمن اینکه میتوانیم دانشآموزان با نیازهای ویژه را به 15 گروه افزایش دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید در برنامه هفتم در حوزه عدالت آموزشی، دولت را به تلاش در استانداردسازی نیازهای مربوط به دانشآموزان نیاز ویژه توجه دهیم، ابراز داشت: باید دانشآموزان را از سمت تفکیک شدن به سمت تلفیق و باید تا جایی که امکان دارد دانشآموزان با یکدیگر درس بخوانند؛به عبارتی نباید مدرسه ناشنوا و نابینا داشته باشیم؛ مگر در موارد خاص این طور باشد.
حسینی با اشاره به این که 24 نوع مدرسه در کشور داریم، تأکید کرد: باید یک مدرسه تلفیقی داشته باشیم که در آن همه امکانات برای همه دانشآموزان تأمین شود.
وی با اشاره به پیشنهادات آموزش و پرورش به دولت و دستگاهها در تدوین سند جامع مداخلات بهنگام، متذکر شد: ما در زمینه تعلیم و تربیت دانشآموزان از بدو خلفت و تولد آنها مسؤول هستیم و باید به نیازهای آنها ورود پیدا کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد دیگر آموزش و پرورش به دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: نگاه جدی به فناوریهای نوین به ویژه برای دانشآموزان با نیازهای ویژه باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه کرونا به ما آموخت که به فناوریهای نوین و ضرورت آن توجه داشته باشیم.
انتهای پیام/
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37045
۲۷ اسفند ۱۳۹۹
رئیس همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه با بیان اینکه بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانشآموز بعد از بیماری کرونا قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند، گفت: 4 میلیون نفر از دانشآموزان عضو سامانه شاد نبوده و یا دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند.
4 میلیون دانشآموز ایرانی به «اینترنت» و «گوشی هوشمند» دسترسی ندارند
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، فریبرز در تاج، رئیس همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه، بیان کرد: بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانشآموز بعد از بیماری کووید ۱۹ قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند و هیچ آموزشی نمیتواند جایگزین آموزش حضوری شود.
وی با اشاره با تحقیقی که توسط OECD یعنی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با همکاری دانشگاه هاروارد روی ۳۶ کشور جهان انجام داد اعلام کرد: در فرانسه ایتالیا و آلمان تا ۸۲ درصد زمان کمتری را در هفته صرف یادگیری کردند، در کشور اتریش، سوئیس و آلمان در مقایسه با زمان دایر بودن مدرسه ۴ تا ۸ ساعت میزان یادگیری در طول هفته کاهش پیدا کرده است؛ هر پنج دانشآموز یک نفر زیر ۹ ساعت در هفته مطالعه میکند .
رئیس همایش بینالمللی روانشناسی مدرسه تصریح کرد:در فرانسه ۵ تا ۸ درصد دانشآموزان بعد از دو هفته تعطیلی با معلمان خود تماس نگرفتند و در امریکا ۱۳ درصد دانش آموزان بعد از سه هفته تعطیلی مدارس هیچ تماسی با معلمان خود نداشته اندکه این امر منجر به افت تحصیلی بین سی تا هفتاد درصد در دانش آموزان شده است .
درتاج با اشاره به پژوهشی که در انگلستان روی سه هزار مدیر مدرسه انجام شده بود، گفت: این مدارس تنها کمتر از ۷۰ درصد برنامه تحصیلی را پوشش دادند؛ یعنی حداقل ۳ ماه تحصیلی را نتوانستن تحت پوشش قرار دهند.
وی اضافه کرد: در این راستا پسران نسبت به دختران عقب ماندگی تحصیلی بیشتر و بچههای مناطق محروم تا ۴۶ درصد افت تحصیلی را تجربه کردند. در ایران ۴ میلیون نفر از دانشآموزان عضو سامانه شاد نیستند و یا دسترسی به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند ندارند.
رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران راهکارهای بعضی از کشورها را در دوره کرونا را برشمرد و افزود: اسپانیا از پروژه شانس دوباره استفاده کرده که در این پروژه مسائل تحصیلی دانشآموزان از طریق تلفن و به شکل انفرادی پیگیری میشود.
وی متذکر شد: در آلمان از خدمات معلم سیار برای راهنمایی و مشاوره دانشآموزان استفاده میشود؛ در کشور نیوزلند بیشتر آموزشهای کاغذی و چاپی را برای دانشآموزان تدارک دیده و در فرانسه از کانالهای متعدد رادیویی و تلویزیونی آموزشهای لازم به دانش آموزان داده میشود.
در تاج یادآور شد: در پرتغال برنامه غنی سازی آموزشی برای دانشآموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است؛ در کشور پرتغال برای دانشآموزانی که امکان استفاده از اینترنت نداشتند آموزشهای حضوری را تدارک دیدهاند. کلاسهای حضوری به دانشآموزان با محدودیت بیشتر در نظر گرفته شده و در سوئد هرگز مدارس تعطیل نشدهاند.
وی تاکید کرد: تداوم برنامهها آموزشی در کشور باید به گونهای باشد که در تابستان سال آینده ما بتوانیم کلاسهای جبرانی فشرده را به شکل حضوری برای دانشآموزان داشته باشیم.اکنون به دلیل اهمیت موضوع دانشآموزان ابتدایی باید حداقل دو تا سه روز در هفته برای کلاسهای حضوری بازگشایی شود.
انتهای پیام/
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37042
۲۷ اسفند ۱۳۹۹
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بهدنبال آن هستیم تا با همکاری ارتش رسم توپ در کردن را همزمان با آغاز سال نو در میدان آزادی برگزار کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جوادی یگانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری خود که در ارتباط با اقدامات شهرداری برای آماده سازی شهر برای سال نو برگزار شد با اشاره به اینکه به سنت هرساله در نزدیک شدن به ایام نوروز از ۱۵ اسفند تا نوروز با خانهتکانی آغاز میشود گفت: در شهرداری تهران با همکاری معاونت خدمات شهری موضوع شهرتکانی را همزمان با سنت خانهتکانی آغاز کردیم اما با توجه به شرایط کرونا با راهاندازی برنامههایی همچون کنسرتهای آنلاین تلاش داریم تا دید و بازدیدها تا حد امکان کاهش دهیم.
معاون شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری و برنامههای آن اجتماعیتر شده است گفت: اجرای برنامههای کوچک مقیاس و برنامههایی همچون کوچه دوستی که از مردم میخواهیم که درباره نحوه رسیدگی به امور آن مردم تصمیم بگیرند، از مهمترین اقدامات در این حوزه است.
وی اظهار داشت: برگزاری کنسرت در گرمخانهها، راهاندازی کارناوالهای شادی و همچنین راهاندازی تریلیهای سیار با همکاری کانون پرورش فکری برای نمایشهای عروسکی و نمایش فیلم در سطح شهر تا ۱۳ فروردین ماه از اقدامات شهرداری در ایام نوروز است.
جوادی یگانه درباره برنامههای تهران ۱۴۰۰ در جریان آغاز سال نو گفت: بهدنبال آن هستیم تا با همکاری ارتش رسم توپ در کردن را همزمان با آغاز سال نو در میدان آزادی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش درگذشتگان کرونا با همکاری اداره کل سلامت پیام تسلیتی با امضای شهردار به خانوادههای آنها ارسال میشود.
جوادی یگانه تور گردشگری کاخ گلستان، همکاری با تلویزیون برای ساخت برنامههای تلویزیونی، نورافشانی و برنامه کوادکوپتری شب نیمه شعبان و همچنین اجرای موسیقی اقوام در خیابانهای تهران را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در ایام نوروز دانست.
معاون شهردار تهران در ارتباط با کودکان کار گفت: ما معتقدیم که مسئله کودکان کار به فقر بستگی دارد و این موضوع را نمیتوان به صورت دستوری حل کرد. به طور کلی مسئولیت کودکان کار با شهرداری نیست و ما در هر طرحی که در ارتباط با جمع آوری آنها باشد مخالفیم ولی به این افراد در مراکز پرتو خدمات ارائه میدهیم که البته این خدمات هم اجباری نیست.
وی در ارتباط با موضوع کودکان زبالهگرد نیز گفت: کودکان زباله گرد پیامد مخازنی است که در سر کوچهها گذاشته شده و شهرداری بهدنبال حل این مسئله است به طوری مقرر شده تا خردادماه ۱۴۰۰ ضمن ساماندهی مخازن میزان آنها در سطح شهر به ۵۰ درصد کاهش یابد.
جوادی یگانه افزود: ما با پیمانکاران جمعآوری پسماند خشک هم جلساتی را گذاشته و به دنبال آن هستیم تا آنها را مجاب کنیم تا از کودکان کار در جمعآوری پسماند استفاده نکنند.
معاون شهردار تهران در خصوص اینکه خدمات شهرداری تهران در بحث آذین بندی در اعیاد و یا سیاهپوش کردن شهر در ایام عزا چندان مورد توجه قرار نمیگیرد نیز گفت: در دورههای قبلی مصوب شده تا تنها ۱۵ درصد بیلبوردها در سطح شهر به انجام امور فرهنگی اختصاص یابد که آنچه ما انجام میدهیم چیزی بیش از این میزان است.
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37039
۲۹ اسفند ۱۳۹۹
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی ضمن مروری بر روند ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه از راه اندازی نهضت توانافزایی برای تأمین ۱۰۵ قلم تجهیزات کمکآموزشی و توانبخشی دانشآموزان استثنایی خبر داد.
سید جواد حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمت سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سه حوزه حمایتی، توانبخشی درون و برون مدرسهای و توانبخشی در قالب مراکز مشاوره اظهار کرد: اعتبارات خدمات توانبخشی از چهار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به هفت میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسید.
وی افزود: همچنین قبلا در ۱۶ محور خدمت ارائه می شد که به ۱۸ آیتم رسیده است. تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به دانشآموزان پرداخت شده است.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۸۰۰۰ پرونده توانبخشی بررسی و هزینههای آن پرداخت شد گفت: شاهد رشد سه برابری ارائه خدمات توانبخشی درون و برون مدرسهای نسبت به سال ۱۳۹۴ هستیم.
حسینی در ادامه به تدوین ۴۰ چرخش تحولآفرین در حوزه های مختلف سیاستگذاری، خدمات آموزشی، توانبخشی و تشخیصی اشاره کرد و گفت: سه بسته تحولی با هشت برنامه و ۳۶ فعالیت نیز در سازمان آموزشوپرورش استثنایی در حال اجرا است و می توان گفت که ۹۳.۳ درصد برنامهها و فعالیتهای بستههای تحولی تأسیسی و نوآورانه بوده و تاکنون ۷۰ درصد شاخصهای این برنامه ها عملیاتی شده است.
وی افزود: ایجاد پارلمان مشورتی اولیاء، طرح مدرسه یاری اولیاء و اولیای دستیار معلم از جمله برنامههای مشارکتی در حوزه اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه هستند. علاوه بر این طرح جمعآوری ایدههای مطلوب، طرح «صد دبیرخانه، صد مدرسه» با هدف پیوند مدرسه با جامعه، برگزاری میزهای گفت وگوی تخصصی، ایجاد نظام تصمیمگیری از مدرسه تا ستاد و انعقاد تفاهمنامه با ۲۰ سازمان و دستگاه از دیگر فعالیتهای سازمان آموزشوپرورش استثنایی در سال ۹۹ بوده است.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی به استانداردسازی تجهیزات مدارس استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس نظریه امتداد برخی مواقع نواقص باعث میشود یک یا چند حس در کودکان و دانشآموزان امتداد نیابد و نظام تعلیموتربیت باید جانشین و تکمیلکننده نقایص دانشآموزان با نیازهای ویژه شود. نهضت توانافزایی بر اساس نظریه امتداد در آموزشوپرورش استثنایی و برای تأمین ۱۰۵ قلم تجهیزات کمکآموزشی و توانبخشی دانشآموزان استثنایی راهاندازی شده و ادامه دارد.
انتهای پیام
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37036
۲۸ اسفند ۱۳۹۹
خبرگزاری هرانا – محمدرضا حدادی، کودک-مجرم محکوم به اعدام محبوس در زندان عادل آباد شیراز طی نامه ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار ورود او و رسیدگی مجدد به پرونده خود شد. آقای حدادی در بخشی از این نامه نوشته است که فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب جرم نقشی نداشته. این زندانی که متهم به ارتکاب قتل در سن ۱۵ سالگی است در هجدهمین سال حبس کماکان تحت حکم اعدام به سر میبرد. حکم اعدام محمدرضا حدادی تاکنون بارها به مرحله اجرا رفته و متوقف شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا حدادی، کودک-مجرم محکوم به اعدام طی نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی مجدد به پرونده خود شد.
آقای حدادی در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه “فریب متهم دیگری را خورده و در ارتکاب جرم نقشی نداشته” می گوید: “اکنون مدت ۱۸ سال از کل دوران نوجوانی و جوانی ام را بدون مفهوم زندگی پشت میله های زندان و به امید اثبات بی گناهی و تظلم خواهی سپری می کنم”
متن کامل این نامه که نسخه ای از آن جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عینا در ادامه میآید:
“به نام پروردگار عالمیان
با سلام
رئیس محترم قوه قضائیه برای یکبار هم که شده پس از ۱۸ سال تحمل حبس از دوران نوجوانی و جوانی من در زندان عادل آباد خواهشمندم برای اولین بار هم که شده جواب من را بدهید.
اینجانب محمدرضا حدادی فرزند نصرالله، متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ تحت سرپرستی مادرم قرار داشتم تا اینکه در مورخه ۲۸ مرداد ۸۲ در سن ۱۵ سالگی به قصد عزیمت به شیراز مسافر راننده ای شدم که قبل از من دو مسافر در خودرو سوار بودند و دو نفر دیگر هم در بین راه سوار شدند که راننده یکی از مسافرین را در محله ای به نام مظفرآباد پیاده کرد و در مسیر شیراز در حرکت بودم که با درخواست قضای حاجت یکی از مسافرین راننده در تنگه ابولحیات ایستاد و کسی که قضای حاجت داشت راننده را از پشت سر مجروح کرد و در محله دو نفر دیگر از مسافرین از اقوام پدری بنده بودند به قتل رسید. من در آن تاریکی شب از ترس و وحشت در سن ۱۵ سالگی شاهد این اتفاق بودم. تا اینکه توسط یکی از مسافران بنام مهدی ساسانی فرزند محمدعلی ۲۲ ساله ساکن خشت و کنارتخته، تهدید به قتل شدم که محمدتقی حدادی فرزند غلامرضا ۱۹ ساله و کریم حدادی فرزند کرامت ۱۸ ساله که از اقوام پدری بنده بودند مانع کشتن من توسط مهدی ساسانی شدند.
تا اینکه در زمان دستگیری در اداره آگاهی مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفتم و در دادگاه شهرستان کازرون توسط محمدتقی حدادی و مهدی ساسانی و مامور آگاهی سروان صدرالله حکمت پور اغفال شدم و اتهام محمدتقی حدادی که به واسطه تسمه پروانه راننده را خفه کرده بود را پذیرفتم و در زندان شهرستان کازرون متوجه شدم که آنها با وسوسه های واهی فریبم داده اند و جرم خودشان را به من انتساب داده اند.
من کاملا در این ماجرا بی تقصیر هستم و اکنون بعد از ۱۸ سال از بابت جرم ناکرده در ندامتگاه مرکزی شیراز عادل آباد به سر می برم. از جنابعالی تقاضامندم راسا به عنوان رئیس محترم دستگاه قضا به پرونده بنده ورود نمایید و مرا یاری کنید. رئیس محترم قوه قضائیه من قاتل نیستم لطفا صدای مرا بشنوید و مانع از اعدام یک بی گناه شوید. اکنون مدت ۱۸ سال از کل دوران نوجوانی و جوانی ام را بدون مفهوم زندگی پشت میله های زندان و به امید اثبات بی گناهی و تظلم خواهی سپری می کنم و هیچ یار و یاوری جز خدای متعال ندارم به فریادم برسید. به یگانگی خدای متعال سوگند یاد می کنم من کاملا در این ماجرا بی گناهم و دیگر توان تحمل حبس را ندارم. فان مع العسر یسرا”.
محمدرضا حدادی متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ در زمان دستگیری ۱۵ سال داشته و متهم به سرقت منجر به قتل است.
آقای حدادی در تحقیقات اولیه و در دادگاهی که در ۸ آبان ۱۳۸۲ برگزار شد اعتراف به سرقت و قتل کرده بود، اما در تاریخ ۱۶ آبان همان سال طی نامهای به دادگاه نوشت که یکی از متهمین با وعده پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را به عهده بگیرد.
این زندانی که در زمان بازداشت ۱۵ سال سن داشت همچنین نوشت که فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب جرم نقشی نداشته است.حکم اعدام محمدرضا حدادی تاکنون دو بار ( سال ۸۹ و سال ۹۵) تا مرحله اجرا رفته اما متوقف شده است. به گفته پدرش، خانواده مقتول تقاضای اجرای حکم را کردند و به همین دلیل حکم به اجرای احکام رفته بود.
لازم به ذکر است بر اساس گزارش سالانه خبرگزاری هرانا ویژه سال ۹۹، دستکم ۴ کودک مجرم طی سال جاری در ایران اعدام و ۲ کودک مجرم دیگر نیز به اعدام محکوم شدند.
source
https://koodak.bashariyat.org/?p=37031