درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۱ آبان ۲, دوشنبه

تبریز؛ حسین کوشی جهت تحمل حبس بازداشت شد

 حسین کوشی، فعال کارگری ساکن تبریز، روز یکشنبه ۱ آبان، بدون ابلاغ قبلی برای تحمل دوران حبس در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. وی پیشتر با حکم غیابی شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۳ سال حبس محکوم شده بود که ۶ ماه حبس در خصوص وی قابل اجرا است.

 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱، حسین کوشی، جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد.

وی پشتر به صورت غیابی در شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و از بابت اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس محکوم شد که ۱۸ ماه از این محکومیت به حالت تعلیق در آمده است. همچنین وی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه به صورت تعلیقی در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این شهروند به هرانا گفت: “وی بدون ابلاغ قبلی، توسط نیروهای اطلاعات سپاه عاشورای تبریز، در منزل شخصی خود بازداشت شده است”.

حسین کوشی از بیماری شدید ریوی رنج می‌برد و باید تحت نظر پزشک متخصص باشد و از کپسول اکسیژن و داروهای خاص استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر