درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ مهر ۸, پنجشنبه

چرا قطر حاضر شد با آمریکا علیه حزب الله همکاری کند؟

چرا قطر حاضر شد با آمریکا علیه حزب الله همکاری کند؟


دولت آمریکا می گوید با همکاری قطر که روابط صمیمانه خود را با رژیم ایران حفظ کرده، اقدام مشترکی را علیه حزب‌الله لبنان آغاز کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت که حزب الله از شبکه‌های جهانی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های پوششی برای حمایت از فعالیت‌های مخرب خود استفاده می‌کند و از همکاری قطر در این زمینه قدردانی کرد.

در پی این اظهارات، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که علیه هفت نفر از جمله علی بنایی و علی لاری از اتباع قطر که به طور مخفیانه ده‌ها میلیون دلار برای گروه شبه نظامی حرب الله ارسال کرده‌اند، اقدام می‌کند. این افراد از جمله به ایران نیز رفت و آمد داشته‌اند و از این پس در لیست ویژه تروریسم جهانی نامگذاری شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای افزود: «این نشان‌دهنده یکی از مهمترین اقدامات مشترکی است که ما تاکنون با شرکای شورای همکاری خلیج فارس انجام داده‌ایم و بر همکاری گسترده دو جانبه خود در مقابله با تامین مالی تروریسم تاکید می‌کنیم. بلینکن از دولت‌های دیگر نیز خواست که درباره هدف قرار دادن حزب الله از این روش پیروی کنند.

همزمان مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا گفت: حزب‌الله به دنبال سو استفاده از سیستم مالی بین‌المللی با توسعه شبکه‌های جهانی سرمایه‌گذاران برای پر کردن خزانه خود و حمایت از فعالیت‌های تروریستی است.

وی گفت: بحرین نیز حساب‌های بانکی برادرزاده یکی از متهمان را مسدود کرده و سه نفر را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

اینها همه در حالیست که بحرین روابط پرتنشی با حکومت ایران دارد اما قطر از روابط دوستانه‌ای برخوردار است زیرا به دنبال «حفظ گفت‌وگو» در منطقه است.

این نخستین بار است که قطر به چنین اقدامی دست می زند. این کشور بارها مورد انتقاد قرار گرفته است که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حزب الله در خاک خود انجام نداده است

رسانه های جمهوری اسلامی این خبر را با عنوان “همدستی آمریکا و قطر در وضع تحریم های جدید علیه حزب الله لبنان” منتشر کرده اند

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر