درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ مهر ۸, پنجشنبه

با روی کار آمدن دولت رئیسی این پیام به شرق ارسال شد

با روی کار آمدن دولت رئیسی این پیام به شرق ارسال شد


عباسی: ظریف فکر می‌کند از دماغ فیل افتاده است

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته: مکتب فکری دولت رئیسی با مکتب فکری دولت روحانی متفاوت است. ترکیب فعلی شورای عالی امنیت هم با ترکیب این شورا در دولتِ روحانی متفاوت است.

فریدون عباسی گفت: با توجه به دیدگاه استکبارستیزی که در دولت آقای رئیسی وجود دارد، مطمئناً نگاه خسارت بار برجام که در واقع همه بندهای آن مجازات جمهوری اسلامی بود، تکرار نخواهد شد.

وی با حمله به دولت روحانی و متهم کردن او به تسلیم در برابر آمریکا گفت: دولت تدبیر تلاش داشت تا برجام را به الگویی برای اجرای سایر خواسته‌های استکبار جهانی تبدیل کند که در صورت اجرای نهایی آن، حضور جمهوری اسلامی در منطقه پایان می‌یافت و نظام ناچار به کنار گذاشتن برنامه موشکی اش می‌شد.

عباسی با حمله به ظریف هم گفت: وزیر خارجه سابق جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس (قالیباف) برای بررسی قانون لغو تحریمها تشکیل شده بود را ترک کرد و حرف‌های نادرستی زده بود. این افراد از دماغ فیل افتاده بودند و فکر می‌کردند چون می‌توانند زبان انگلیسی را با لهجه خیابان گردی آمریکایی حرف بزنند «علامه دهر» هستند.

چین و روسیه به دولت غربگرای روحانی اعتماد نداشتند

فریدون عباسی در ادامه گفت: با روی کار آمدن دولت رئیسی، قوای مجریه، مقننه و قضائیه همسو شدند و تقابلی بین این سه قوه وجود ندارد به همین جهت، دنیای شرق حساب ویژه‌ای روی دولت جدید باز کرده است. پیش از این سیاستمداران شرقی معتقد بودند جمهوری اسلامی ایران با یک چراغ سبز، غربی‌ها به سمت غرب غش می‌کنند، لذا برای ارتقا روابط با ما احتیاط می‌کردند و تمایل چندانی نداشتند اما با روی کار آمدن دولت رئیسی این پیام به شرق ارسال شد که از این به بعد ارتباط با غرب و آمریکا بر اساس منافع ملی جمهوری اسلامی تنظیم خواهد شد، از این رو شرق روی ما حساب باز کرد!

اظهارات عباسی در حالی بیان می شود که مجله فارین پالیسی به‌ نقل از منابع آمریکایی و بین‌المللی تأکید کرد، رژیم ایران تحت پوشش ادامه مذاکرات احیای توافق برجام، قصد دارد برنامه تسلیحات اتمی خود را پیش برده و به یک کشور در آستانهٔ اتمی تبدیل کند.

فارین پالیسی نوشت: دولت بایدن می‌گوید که کماکان به بازگشت رژیم ایران به برجام امیدوار است. اما در پشت‌پرده مقامات ارشد آمریکا نگران این هستند که رژیم ایران با طولانی کردن روند مذاکرات، به‌دنبال خرید وقت برای تولید بمب اتم باشد.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر