درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

دو خلبان نظامی ایران در اثر “حادثه زمینی” کشته شدند

به گفته فرماندار دزفول دو خلبان نظامی ایران در پایگاه چهارم شکاری این شهر در اثر یک “حادثه زمینی” کشته شده‌اند. پیش‌تر اعلام شده بود که دو خلبان به دلیل نقص فنی و سقوط هواپیمایشان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته فرماندار دزفول، صبح روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد (اول ژوئن) بر اثر”یک حادثه زمینی” در محوطه نظامی پایگاه چهارم شکاری دزفول دو خلبان نظامی کشته شدند. این دو خلبان کیانوش بساطی و حسین نامی نام دارند.

علی فرهمندپور، فرماندار دزفول با تکذیب خبرهای اولیه مبنی بر کشته‌شدن دو خلبان در جریان سقوط یک هواپیمای اف ۵ بر اثر نقص فنی، گفت که ” هواپیماهای پایگاه چهارم شکاری در سلامت کامل هستند”.

به گزارش دویچه وله، او بدون توضیح در باره جزئیات “حادثه زمینی” برای دو خلبان، منطقه‌ای که حادثه در جریان آن روی داده است را منطقه‌ای “فرنطینه‌شده” توسط حفاظت ارتش توصیف کرده و افزوده است: «تیم‌های ارزیابی در حال بررسی موضوع و علت اصلی حادثه هستند.»

هنوز روشن نیست که “حادثه زمینی” در پایگاه شکاری دزفول موردی اتفاقی و ناشی از سهل‌انگاری و سوءمدیریت بوده است یا به مسائل دیگری برمی‌گردد.

اما بی بی سی گزارش داد که گفته می‌شود در این حادثه اجکت (پرتاب از صندلی در حالت اضطراری) برای هر دو خلبان کابین جلو و عقب به اشتباه فعال شده و آنها در اثر برخورد شدید با سقف آشیانه جان خود را از دست داده‌اند.



source https://www.azadegy.de/?p=25555

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر