درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

مقام اطلاعاتی اسرائیل: تا قلب نظام ایران نفوذ کرده‌ایم



تا قلب نظام ایران نفوذ کرده‌ایم و به اسرّار آن دائماً دسترسی داریم

رئیس پیشین موساد اسرائیل گفت که این کشور تا قلب نظام ایران نفوذ و به گونه‌ای عمل کرده که دائماً به اسرار جمهوری اسلامی دسترسی دارد و اعتماد به نفس این رژیم را در هم شکسته است.

به گزارش رادیو فرانسه، یوسی کوهن ساعتاتی پیش از پایان رسمی مسئولیت خود در رأس سازمان موساد گفت که باید درس بزرگی به حکومت ایران داد تا رهبران این رژیم دریابند که عبور از خطوط قرمز هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

ظاهراً منظور این مقام اطلاعاتی اسرائیل هزاران موشکی است که رژیم تهران در اختیار حماس گذاشته و این گروه در حملات اخیر علیه اسرائیل به طور گسترده از آنها استفاده کرده است.

در این مراسم نخست وزیر اسرائیل گفت که مایل نیست و نمی‌تواند جزئیات همۀ اقدامات علیه رژیم آیت‌الله‌ها را برشمارد و این عملیات باید همچنان پنهان بمانند و افزود: مأموریت اصلی مسئول جدید همانند یوسی کوهن جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی به هر وسیله‌ای است.

جیمز باند پیش شما یک شوخی است!
پنجشنبه، 6 خرداد ماه 1400 = 27-05 2021

مسئول قتل محسن فخری‌زاده رئیس جدید موساد شد. نانیاهو در جلسۀ معارفه دیوید بارنا رئیس جدید موساد خطاب به او گفت : “جیمز باند پیش شما یک شوخی است.”

دیوید بارنا تاکنون چهار بار عالیترین نشان امنیت ملی اسرائیل را دریافت کرده است. او در ساماندهی عملیات خیرکنندۀ موساد از جمله قتل محسن فخری‌زاده، مسئول برنامۀ تسلیحات هسته ای جمهوری اسلامی و انفجار تأسیسات نطنز دست داشته است.”

دیوید بارنا، ۵۶ سال دارد و پیش از ورود به موساد از کادرهای یکی از بانک‌های بزرگ بوده است. او در دورۀ خدمت سربازی، عضو برجستۀ گروه کماندوهای نخبۀ ستاد مشترک ارتش اسرائیل شد و پس از طی مدارج در داخل موساد هدایت مأموران این سازمان در خارج و سپس مدیریت شاخۀ ویژه شنود الکترونیکی را برعهده گرفت.

هفتۀ نامۀ فرانسوی “ماریان” به مناسبت معرفی دیوید بارنا، رئیس جدید سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد، نوشت : در این جلسه که در ٢۵ ماه مه گذشته برگزار شد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یادآور شد که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل باید بدون موافقت آمریکا اقدام‌های خود را علیه رژیم فقها در ایران ادامه بدهند و اولویت اول آنها جلوگیری از دستیابی حکومت تهران به سلاح اتمی است.

به نوشتۀ این نشریه فرانسوی، مأموریت دیوید بارنا در دورۀ ریاست جمهوری جو بایدن تا حدودی دشوار است، زیرا رئیس جمهوری فعلی آمریکا برغم مخالفت‌های نتانیاهو سرگرم گفتگو با تهران برای احیای برجام است و قاعده بازی را تغییر داده و حاضر نیست بپذیرد که اسرائیل از خلال ضرباتش به تهران تلاش‌های دیپلماتیک او را به شکست بکشاند.

به همین خاطر، هفتۀ نامۀ ماریان یادآوری می کند که در جلسۀ معارفۀ دیوید بارنا، رئیس جدید موساد، بنیامین نتانیاهو تأکید کرد که اگر لازم باشد اسرائیل با یا بدون موافقت آمریکا به تأسیسات اتمی در ایران حمله می‌کند.

نتانیاهو در این نشست گفت : “ممکن است در شرایطی هدف اصلی ما پیشگیری قطعی از اقدام آیت‌الله‌ها برای پایان دادن به موجودیت هزاران سالۀ ملت یهود باشد و چنین اقدامی نیازمند اتخاذ تصمیم‌های جسورانه و مستقل است.”

به نوشتۀ ماریان، نخست وزیر اسرائیل، با این سخن به رئیس جمهوری آمریکا فهماند که “اگر در برابر حکومت ایران شُل بدهد، اسرائیل حق خود می‌داند که به طور مستقل عمل کند.”



source https://www.azadegy.de/?p=25556

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر