درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۰, دوشنبه

برجام؛ تصحیح اظهارات عراقچی پس از تهدید سپاه



عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه رژیم ایران، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات در تازه‌ترین دور نشست وین برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام ابراز تردید کرده و گفته است: مطمئن نیستم مذاکرات وین در این دور به نتیجه برسد.

به گفته عراقچی، طرف‌های مذاکره به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیده‌اند و به همین دلیل مذاکرات پیچیدگی‌های زیادی دارد

این در حالیست که پیش تر خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران به نقل از منابع آگاه نوشته بود که توافق بدی در وین صورت گرفته است.

عراقچی پیش از گزارش خبرگزاری تسنیم گفته بود که مسیر خوبی در مذاکرات طی شده و ممکن است هیئت‌های مذاکره‌کننده بار دیگر برای مشورت‌های بیشتر به کشورهای خود مراجعه کنند.

خبرگزاری تسنیم اما این اظهارات عراقچی را همسو با گفته‌های روحانی و خوش‌بینی قابل توجه درباره مذاکرات وین دانسته و نوشته است: هرگونه توافق بدی در وین باید در همان وین رد شود.

ده روز پیش روحانی مدعی شد که توافق اصلی برای برداشتن تحریم‌ها به دست آمده و گفت که ادامه مذاکره تنها بر سر جزئیات ریز و موارد جزئی است.

اما آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به این ادعا گفت این حرف‌ها برای ما تازگی دارد و درباره آمادگی رژیم ایران برای برداشتن قدم‌های لازم برای بازگشت به اجرای تعهداتش در برجام ابراز تردید کرد.

این در حالیست که خبرگزاری فرانسه امروز به‌نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از افزایش چشمگیر میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران و رسیدن آن به ۱۶برابر سقف تعیین شده در برجام خبر داد.

آژانس اتمی در گزارش جدید تصریح کرده از تاریخ پنجم اسفندماه (۲۳ فوریه) به داده‌های مانیتورهای غنی‌سازی آنلاین و مهر و موم‌های الکترونیک دسترسی نداشته است.

آژانس علاوه بر این می‌گوید به اطلاعات اندازه‌گیری که توسط دستگاههای نصب شده به دست می‌آیند هم دسترسی نداشته است.



source https://www.azadegy.de/?p=25544

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر