درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ دی ۲۸, یکشنبه

 

مذاکرات محرمانه برای اخراج سپاه پاسداران از سوریه


یک مرکز مطالعاتی در گزارشی فاش کرد، ماه گذشته جلسه‌ای محرمانه میان مقام‌های سوریه و اسرائیل تحت نظارت روسیه در پایگاه «الحمیم» در منطقه لاذقیه در مورد اخراج نیروهای رژیم ایران از سوریه برگزار شد.

به گزارش العربیه، طبق گزارش این مرکز مطالعاتی، در این جلسه مسائل مختلفی از جمله تقاضای تل‌آویو برای طرد کامل رژیم ایران و شبه نظامیان فرقه‌ای وابسته به آن از سوریه مطرح شد.

مرکز «پل‌های مطالعات و تحقیقات سوریه» روز دوشنبه 18 ژانویه در گزارشی نوشت، این جلسه با حضور سرلشکر علی مملوک، از اداره امنیت ملی سوریه، بسام حسن، مشاور امنیتی کاخ ریاست جمهوری سوریه به عنوان طرف سوری و «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد سابق ارتش اسرائیل و «آری بن مناش»، ژنرال بازنشسته موساد از سوی اسرائیل حضور داشتند. ریاست و سرپرستی این جلسه به عهده الکساندر چایکف، فرمانده نیروهای روسیه مستقر در سوریه بود.

در حالی که هیچ اظهار نظر رسمی از سوی دمشق یا تل‌آویو در مورد این اطلاعات درز شده صورت نگرفته است، این مرکز نوشت، هیئت سوری در این نشست خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب، دستیابی به کمک‌های مالی برای پرداخت بدهی‌های رژیم ایران و متوقف کردن تحریم‌های غرب برای باز کردن راه برای اخراج جمهوری اسلامی از سوریه شد.

طبق این گزارش، خواسته‌های اسرائیل شامل، حذف کامل نقش تهران در سوریه و اخراج نیروهای وابسته به آن مانند حزب‌الله لبنان و دیگر شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در این کشور، تشکیل دولتی شامل با مشارکت مخالفان، ترمیم مجدد ساختار امنیتی- نظامی و بازگرداندن افسران معترض سوری با ضمانت روسیه.

در این گزارش آمده است، گر چه برگزارس چنین جلسه هنوز با توافق‌های مشخصی به پایان نرسیده است اما به گفته این مرکز این جلسه و محتوای مورد مناقشه در آن به عنوان آغاز مسیری است که روسیه با اصرار به سمت آن گام برداشته است.

این مرکز به نقل از منابع خود نوشت، انتظار می‌رود که تلاش‌های روسیه در سال 2021 با موفقیت‌های گسترده‌ای در این زمینه همراه خواهد بود زیرا مسکو معتقد است که ایجاد رابطه مستقیم میان دولت سوریه و اسرائیل می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

درخواست انتقال نصرالله به ایران
پنجشنبه، 13 آذر ماه 1399 = 03-12 2020

یک نشریه معتبر کویتی به نقل از منابع آگاه نوشت که حسن نصرالله، سرکرده حزب الله لبنان قصد دارد برای مدت نامعلومی در ایران ساکن شود.

به گزارش رادیو فرانسه به نقل از روزنامه “الجریده” سرویس های اطلاعاتی لبنان توانسته اند به شماری از رمزنگاری‌های حزب الله و سپاه پاسداران دست یابند و در این مکاتبات رهبر حزب الله از تمایل خود برای استقرار در ایران پرده برداشته است.

اظهارات نشریۀ کویتی همزمان است با افزایش تنش در منطقه پس از ترور محسن فخری زاده که مقامات جمهوری اسلامی یک صدا به اسرائیل و سرویس های جاسوسی این کشور، موساد، نسبت می‌دهند.

تنش میان اسرائیل و حزب الله نیز در هفته‌های گذشته رو به افزایش گذاشته است. در اواخر اکتبر گذشته ارتش اسرائیل رزمایش گسترده ای تحت عنوان “تیر خلاص” که شبیه سازی جنگی گسترده علیه حزب‌الله لبنان بود، برگزار کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر