درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ دی ۱۵, دوشنبه

 

واکسن؛ روزنامه داخلی: تائید خبر رادیو پیام اسرائیل


روزنامه دنیای اقتصاد، چاپ تهران از وجود “بازار سیاه واکسن “خبر داده است و در گزارشی نوشته: “قیمت دو دز این واکسن هزار یورو است و معادل ریالی آن را قبول نمی‌کنند، هیچ‌گونه ضمانتی هم در مورد اینکه آیا این واکسن اصل است یا خیر وجود ندارد.”

در گزارش این روزنامه به نقل از یک فروشنده در بازار سیاه نوشته شده: “من چند‌تا محدود داشتم و قیمت هزار یورو تعیین کردم اما یک‌دفعه فردی آمد و برای خانواده خود کل بار موجود را به قیمت ۴۵‌میلیون تومان خرید.”

این فروشنده با اشاره به اینکه متقاضی واکسن موجود است گفت: زمانی‌که اعلام شد امارات و قطر واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند ما هم به تامین‌کنندگان سفارش دادیم.”

این در حالیست که منابع خبری در تهران پیش تر به رادیو پیام اسرائیل گفته بودند که از هم اکنون گروه هایی در ایران گرد آمدند که هدفشان دست یابی به واکسن ضد کرونا و فروش آن در بازار سیاه است.

یکی از عللی که زمینه را برای فعالیت این باند مافیایی هموار می سازد، این ارزیابی است که شمار واکسن هایی که به ایران وارد شود، در مرحله نخست بسیار ناچیز خواهد بود و تقاضا برای تزریق آن صدها برابر ارزیابی شده و این موجب ایجاد بازار سیاه می شود.

در این خبر آمده است که بیم آن میرود که پس از ورود نخستین محموله واکسن به ایران، هزاران بسته آن، از همان مرحله فرودگاه ناپدید شود و گروه هایی مافیایی که از همکاری سپاه پاسداران و مقامات فرودگاه برخوردار هستند، محموله هایی را همراه با سردخانه آن، بدزدند و در اختیار خود بگیرند.

مدیریت فرودگاه تهران به دست سپاه پاسداران است و همکاری از جانب این نهاد، موفقیت باند مافیایی را در ربودن محموله ها هموار می سازد.

زمینه‌ چینی برای پیامدهای ناگوار واکسن داخلی

در همین حال در ایران ابراز نگرانی می شود که ماجرای ساخت واکسن ضد کرونا به یک مصیبت ملی مبدل گردد. این نگرانی در پیام های متعددی در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته و امروز (چهارشنبه) حتی در مقاله های اساسی برخی روزنامه های تهران بازتاب یافته است.

داروسازان ایرانی در نامه سرگشاده ای گفته اند که جمهوری اسلامی فاقد تجهیزات علمی لازم برای ساخت واکسن می باشد و آزمایش آن هم نمی تواند مورد اعتماد قرار گیرد.

از پیام هایی که در شبکه های اجتماعی انتشار یافته، چنین بر می آید که بسیاری از ایرانیان نگران آن هستند که این واکسن بی آنکه اطمینان حاصل گردد که بی خطر است، به بازار آید و جان هزاران نفر ایرانی را به خطر اندازد.

کیهان خامنه‌ای در شماره روز چهارشنبه ۱۰دیماه برای پیامدهای ناگوار واکسن سرهم‌ بندی شدهٔ رژیم که هنوز یک روز بیشتر از نمایش آن نگذشته زمینه ‌چینی کرد و نوشت: اگر احیاناً اتفاق ناخوشایندی حین تست واکسن ساخت داخلی رخ بدهد، شبکه‌های ماهواره‌یی و مجازی دشمن آن را برجسته کرده و علیه واکسن داخی موضع خواهند گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر