درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مهر ۲۸, دوشنبه

 

بازداشت بهاره سلیمانی توسط نیروهای امنیتی در کرج







بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران، عصر روز جمعه ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماموران در حین بازداشت خانم سلیمانی اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کردند و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند. در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش توسط ماموران ضبط شده است. خانم سلیمانی در بخش درمانی مشغول به کار بوده و طی هشت ماه اخیر در اثر ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا دچار آسیب‌دیدگی ریه شده و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۶ عصر روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، بهاره سلیمانی، شهروند ساکن تهران، عصر روز جمعه ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماموران که خود را از پلیس امنیت معرفی کرده بودند، در حین بازداشت خانم سلیمانی اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کردند و پس از آن به منزل خانم سلیمانی در تهران رفته و آنجا را نیز تفتیش کردند. در جریان این بازرسی‌ها تعدادی از وسایل شخصی خانم سلیمانی و خانواده‌اش ازجمله کامپیوتر، تلفن همراه، کتاب، سی‌دی و فلاپی را توسط ماموران ضبط شده است.
یک منبع مطلع از چگونگی بازداشت بهاره سلیمانی به هرانا گفت: «پدر بهاره سلیمانی از بیماری قلبی و ریوی (در اثر شیمایی شدن در ارتش در زمان جنگ) رنج می‌برد و در مدت دو ساعت تفتیش منزل وضعیت جسمی‌اش وخیم‌تر شد. ماموران پس از صورت جلسه اموال شخصی به خانواده بهاره سلیمانی گفتند صبح یکشنبه ۲۷ مهر به دادسرای شعبه ۲ قدوسی اوین مراجعه کنید. اما در مراجعه خانواده به آنها گفتند که تا مشخص شدن وضعیت اجازه ملاقات و تماس تلفنی با وی را ندارید و تنها به این بسنده کرده‌اند که دختر شما در بخش امنیت و سلول انفرادی زندانی است. بهاره سلیمانی شاغل در بخش درمانی بوده و طی هشت ماه اخیر در اثر ارتباط با بیماران کرونایی دچار آسیب دیدگی ریه شده و نیاز به دارو دارد.»

بهاره سلیمانی، ۴۳ ساله و شهروند ساکن کرج است.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر