درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۱۶, پنجشنبه

 

دادگاه کیفری تهران؛ سه نوجوان به “محاربه” متهم شدند

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۲۰ مرداد، جلسه دادگاه ۳ نوجوان متهم به عضویت در گروه داعش در دادگاه کیفری تهران برگزار شد. در جریان این جلسه دادگاه، کیفرخواست این افراد قرائت و اتهام آنان توسط نماینده دادستان تهران “محاربه” عنوان شد. اتهام محاربه از جمله اتهاماتی است که در قوانین کشور ایران می‌تواند به صدور حکم اعدام منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، امروز دوشنبه ۲۰ مردادماه ۹۹، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۳ نوجوان متهم به عضویت در گروه داعش برگزار شد.

در این جلسه دادگاه اتهام این شهروندان پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان تهران “محاربه” عنوان شد.

بر اساس این گزارش، این ۳ نوجوان متهم هستند که به همراه ۱۹ تن دیگر از اعضای این گروه از مرز عراق وارد ایران شده و در روستایی در نزدیکی جوانرود سکونت داشتند که در جریان محاصره روستای سکونت و بازداشت آنان ۳ تن از نیروهای سپاه کشته شده اند. در جریان این درگیری ۴ تن از این گروه ۲۱ نفره نیز کشته شده اند.

در این جلسه دادگاه از این میان این ۳ نوجوان که از ۳ سال قبل در بازداشت به سر می برند ۲ نفر اتهام عضویت در گروه داعش را رد کرده و دیگری این اتهام را پذیرفته است با این حال این ۳ نوجوان مدعی شدند که اطلاعی از اینکه جهت انجام عملیات وارد خاک ایران شده اند نداشتند.

در این گزارش اشاره ای به هویت این افراد نشده با این حال سن این نوجوانان، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ ساله عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر