درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۸, چهارشنبه

اعتصاب غذای بهنام محجویی در زندان اوین


تاریخ ارسال 29.07.2020

خبرگزاری هرانا – بهنام محجویی ، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین امروز جمعه ۱۰ مرداد در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و تحویل ندادن داروهای خود اعتصاب غذا کرد. آقای محجویی ۳۱ خرداد امسال بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۲ ساله خود به زندان اوین منتقل شد. بازداشت وی در حالی بود که این درویش گنابادی تحت نظر روانپزشک قرار داشته و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۹، بهنام محجویی، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و تحویل ندادن داروهای خود دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع از شرایط آقای محجوبی در این خصوص به هرانا گفت: “تحویل ندادن داروهای بهنام محجویی در شرایطی است که اگر او داروهایش را مصرف نکند دچار تشنج خواهد شد و سلامت او در خطر قرار دارد”.
آقای محجویی در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. بازداشت وی در حالی بود که این درویش گنابادی تحت نظر روانپزشک قرار داشته و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده است.

بهنام محجویی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی” به به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر