درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۳۹۹ مرداد ۵, یکشنبه

محموله ۶۰ بال سهره طلایی قاچاق در مهاباد به مقصد نرسید

محموله ۶۰ بال سهره طلایی قاچاق در مهاباد به مقصد نرسید

فاروق سخنور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی واقع در سه راهی «دارلک» خودرویی که حامل پرنده سهره طلایی بود و قصد جابه‌جایی آن‌ها را از پیرانشهر به استان مرکزی داشت، شناسایی و توقیف کردند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط نیز یک نفر شکارچی زنده‌گیری سهره طلایی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد اظهار داشت: پس از حصول اطمینان از وضعیت جسمانی این سهره‌ها در زیستگاه مناسب رهاسازی خواهند شد.

سخنور با بیان اینکه برخی افراد سودجو این پرنده زیبا و خوش‌آواز را به منظور نگهداری در محیط‌های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خرید و فروش می‌کنند، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده گیری پرندگان توسط شکارچیان مراتب به این اداره طلاع دهند.

سهره از راسته گنجشک سانان است که حدود ۱۴ سانتی متر طول دارد؛ این پرنده‎ کوچک‎تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و به نسبت باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‎های سفید، گردن قهوه‎ای یا خاکستری، بال‎های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‎‌ها و سینه‎ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.

این پرنده در جنگل‎‌ها، دره‎های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ ها، کشتزارها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌‎کند.

مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق همه‌ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر است.

این شهرستان با حدود ۲۴۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر