درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۱ مهر ۱۳, چهارشنبه

جنایت حکومت در استان سیستان‌ و بلوچستان؛ دست‌کم ۸۸ کشته و ۳۰۰ زخمی؛ کمبود خون و بحران درمان

 

-پس از کشتار خونین نمازگزاران در مصلای اهل سنت زاهدان توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی، دامنه اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان، گسترده‌تر شده و نیروی سرکوب نیز فشارهای وحشیانه خود را بیشتر کرده است.
-در پی این اتفاق بازداشت شهروندان بلوچ شدت گرفته و با وجود جوّ شدید امنیتی، قطع اینترنت و سایر راه‌های ارتباطی، گزارش‌هایی به دست آمده که نشان می‌دهد کسبه برخی شهرهای این استان از جمله زاهدان، ایرانشهر، سراوان، کورین، سرجنگل، چابهار و… از اعتصاب دست برنداشته‌اند.
-کمپین فعالین بلوچ هویت دست‌کم ۸۸ نفر از کشته‌شدگان را از ۸ مهرماه ۱۴۰۱ تا امروز ۱۳ مهر جمع‌آوری و انتشار داده است. بر مبنای این گزارش، به دلیل شلیک‌های بی‌محابای نظامیان و عوامل حکومتی در لباس بلوچ، تعداد مصدومان از ۳۰۰ تن فراتر رفته و بیمارستان‌های این استان با کمبود ذخیره خون روبرو شده‌اند.


در ادامه سرکوب و کشتار گسترده‌ی معترضان در استان سیستان و بلوچستان، دست‌کم ۸۸ نفر از جمله دو کودک کشته شدند. با اعمال خشونت شدید علیه معترضان و شمار زیاد مجروحان و زخمی‌ها، کمبود ذخیره خون و نبود امکانات درمانی باعث افزایش کشته‌ها شده است.

پس از کشتار خونین نمازگزاران در مصلای اهل سنت زاهدان توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی، دامنه اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان، گسترده‌تر شده و نیروی سرکوب نیز فشارهای وحشیانه خود را بیشتر کرده است.

تصاویر و ویدئوها از کشته‌شدگان و زخمی‌های پُرشماری که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، اقدام به یک جنایت وسیع در استان سیستان و بلوچستان را تأیید می‌کند. برخی از کشته‌شدگان کودک هستند و شدت جراحت زخمی‌ها نیز بسیار بالاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر