درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۱ شهریور ۱۲, شنبه

کشته شدن کودک سوختبر توسط نیروهای نظامی

کشته شدن کودک سوختبر توسط نیروهای نظامی

نیروهای نظامی پاسگاه تردست، با استفاده از خارک، یک کودک سوختبر را از ناحیه سر هدف قرار داده که منجر به جان باختن وی شده است. نزدیکان این سوخت بر در مقابل پاسگاه تردست تجمع کرده و خواستار پاسخگویی شده اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، یک کودک سوختبر توسط نیروهای نظامی در زاهدان کشته شد.

هویت این کودک سوختبر “بهرام شهنوازی” ۱۷ ساله فرزند عبدالله اهل میرجاوه برای کمپین احراز شده است.

گفته میشود نیروهای نظامی پاسگاه تردست در ورودی کمربندی زاهدان با پرتاب خارک به سمت خودروی سوختبر، باعث اصابت آن به شاگرد خودرو شده اند.

با این اقدام نیروهای نظامی، بهرام از ناحیه سر مورد اصابت خارک قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان امام علی زاهدان، جان خود را از دست داده است.

در پی این اقدام، ماموران پاسگاه پس از پرتاب خارک از محل متواری شدند و دیگر سوخت بران بلوچ خودروی پاسگاه را تا درب ورودی مورد تعقیب قرار داده اند.

طبق این گزارش، ده ها تن از سوختبران و دیگر مردم محلی در اعتراض به کشته شدن این کودک سوختبر، مقابل پاسگاه تردست تجمع کرده و خواستار پاسخگویی نیروهای نظامی شده اند.

گفتنی است، نیروهای یگان ویژه و ضد شورش نیز به محل تجمعات اعزام شده اند.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، دستکم ۸۷ سوخت بر هنگام سوخت بری با تیراندازی بی ضابطه ماموران و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده اند. همچنین طی این حوادث ۳۱ سوخت بر بلوچ زخمی شده‌اند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر