درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۱ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

یک فعال مدنی به پنج سال حبس محکوم شد



یکی از فعالان مدنی و فرهنگی ساکن روستای تنگیسر از توابع شهرستان سنندج، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به پنج سال حبس تعلیقی محکوم گردید.


 یک شهروند با هویت "کژال نصری" که آذر ماه سال گذشته بازداشت و پس از یک ماه با وثیقه آزاد شده بود، به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شده است.


این حکم توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست حسین سعیدی و به اتهام "همکاری و عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام"، صادر و اخیرا به وی ابلاغ شده است.


این شهروند روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰، به صورت قهری توسط نیروهای اداره تروریستی اطلاعات ربوده شده و تا سه هفته خانواده وی حتی از مکان نگهداری و سلامت او مطلع نبودند. 


خانم نصری روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰، پس از یک ماه بازداشت و در پی اعتصاب دو روزه مادرش مقابل درب اداره تروریستی اطلاعات سنندج با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و دستبند الکترونیکی به صورت موقت از بازداشتگاه این نهاد تروریستی آزاد شد.


وی در ایام بازداشت از هرگونه اطلاع از مکان بازداشت، دسترسی به خانواده و نیز مشاوره حقوقی و دسترسی به وکیل محروم بوده است. 


لازم به توضیح است، طی سال‌های گذشته این فعال مدنی بارها به اداره تروریستی اطلاعات سنندج احضار و به مدت چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر