درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

۹۰۰۰ دانش آموز کرمانشاهی افت تحصیلی پیدا کرده‌اند

۹۰۰۰ دانش آموز کرمانشاهی افت تحصیلی پیدا کرده‌اند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: حدود ۹۰۰۰ دانش آموز استان افت تحصیلی پیدا کرده اند.

سلمان محمدی، عصر امروز(هشتم اردیبهشت) در جلسه شورای اموزش و پرورش استان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بررسی ها نشان از این دارد که ۸۹۵۲ دانش آموز استان افت آشکار تحصیلی داشته اند.

محمدی افزود: از این تعداد ۴۱۷۸ دانش آموز در شهر کرمانشاه و  مابقی در دیگر شهرستان ها و بخش های استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه برای جبران افت تحصیلی  این دانش آموزان ۵۲ پایگاه ویژه آموزشی در نظر گرفته ایم، گفت: ۳۰ پایگاه در شهرستان ها و ۲۲ پایگاه در کرمانشاه قرار خواهد داشت  که برای راه اندازی این پایگاه ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

محمدی اشاره ای هم به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم داشت و گفت: در این هفته برنامه هایی شامل اعزام تعدادی از فرهنگیان به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، تقدیر از معلمان نمونه و فرهنگیان  بازنشسته، تجلیل از خانواده های شهدای فرهنگی و اجرای برنامه ویژه “سپاس معلم” در یکی از مدارس شهر کرمانشاه را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار نفر از فرهنگیان استان در فرایند انتخاب معلم نمونه شرکت کرده اند، گفت: پس از ارزشیابی های صورت گرفته ۴۵ معلم به عنوان سرآمد منطقه‌ای، ۱۹ معلم به عنوان سرآمد استانی و یک معلم نیز به عنوان سرآمد کشوری انتخاب شدند.

محمدی سپس با اشاره به آغاز طرح “هر دانش آموز یک مهارت” در استان، گفت: این طرح با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کار، تولید و مهارت آموزی و همچنین کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان از سال تحصیلی جاری در پایه هفتم شروع شده است.

وی اضافه کرد: مهارت هایی که به دانش آموزان آموزش داده می شود شامل گرافیک رایانه، برق خودرو، طراحی و دوخت، گلیم بافی، سفالگری، هنرهای آوایی و هنرهای نمایشی خواهد بود.

محمدی سپس اشاره ای  هم به فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان استان داشت و گفت: ۷۱ درصد دانش آموزان استان در شاخه های نظری و تنها ۲۹ درصد در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش استان تحصیل می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت، تعداد دانش آموزان  هنرستان ها و مراکز کار و دانش استان به ۳۵ درصد افزایش یابد.

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر