۱۴۰۱ فروردین ۱۴, یکشنبه

افت تحصیلی پنهان از عوارض شیوع کرونا است

افت تحصیلی پنهان از عوارض شیوع کرونا است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعتقاد دارد که یکی از عوارض و آسیب‌های بسیار مهم شیوع ویروس کرونا، افت تحصیلی پنهان است که باید با برنامه‌ریزی دقیق برای کلاس‌های حضوری، ضمن توجه به سلامت دانش‌آموزان، کاهش این آسیب را دنبال کرد.

محمدخلیل عسکری، سه‌شنبه نهم فروردین در جلسه مشترک معاونین اداره کل با روسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس، گفت: براساس ارزیابی هایی که در سطح کشور انجام شده نشان از علاقه بیشتر خانواده ها برای حضوری شدن مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد افت تحصیلی پنهان دانش آموزان از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بود که باید ضمن توجه به سلامت جسمانی دانش آموزان با برنامه ریزی دقیق مدارس را حضوری و این آسیب ها را کاهش داد.

عسکری گفت: آموزش در مدارس از ۱۴ فروردین ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری خواهد شد و خانواده ها، دانش آموزان خود را با آرامش و اطمینان خاطر به حضور در محیط مدرسه تشویق کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به کارگروه ماده ۱۸ مدارس، گفت: بطور کامل امر سرویس مدارس با پیگیری مدیر مدرسه پیگیری خواهد شد و حتی در این راستا با شهرداری برای تسهیل در این امر هماهنگی هایی انجام شده است.

عسکری بیان کرد: رسانه یکی از ارکان تربیت بوده که باید در امر تبیین بازگشایی مدارس با قدرت و سرعت بیشتر در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به دستورکار جلسه گفت: در این جلسه چالشهای حضوری شدن مدارس احصاء و برای آن ها راهکارهایی ارائه شد.

فرشید قاسمی گفت: تزریق دو دز واکسن توسط دانش آموزان متوسطه، آرامش خاطر بیشتری را برای حضورشان در محیط مدرسه فراهم آورده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به اهداف آموزش بیان کرد: مسئله یابی، ایجاد نظم فکری، مهارت آموزی، ارائه ی چالش های ذهنی، وجود نظم و انضباط برخی از اهداف آموزش و پرورش می باشد که با آموزش حضوری، بهتر محقق خواهد شد و بازگشایی مدارس می تواند در این امر موثر باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت: آموزش های غیرحضوری حتی در بهترین حالت ممکن نمی تواند جایگزین آموزش حضوری و چهره به چهره شود.

مجید بذرافکن گفت: تحقیقات نشان از این دارد که حضور نداشتن دانش آموزان در محیط مدرسه سلامت جسمانی و روانی آنان را به خطر می اندازد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس ضمن اشاره به رشد، ترقی و تعالی دانش آموزان گفت: یکی از کارکردهای تعلیم و تربیت و حضور دانش آموز در مدرسه کمک به رشد اجتماعی آنهاست که باید برای این مهم برنامه ریزی کنیم.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر