درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ اسفند ۲۸, شنبه

اضافه وزن دانش آموزان یک زنگ خطر است

اضافه وزن دانش آموزان یک زنگ خطر است

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد ظهر چهارشنبه در مراسم آزادسازی مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آزادسازی مجموعه‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای افزایش سلامت عمومی، نشاط و شادی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور ضروری است مسئولان مربوطه این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه نباید نگاه درآمدزایی نسبت به مجموعه‌های ورزشی داشت، عنوان کرد: رویکرد این مجموعه‌ها باید خانواده محور و مردم محوری باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مجموعه‌های ورزشی را محیط غنی تربیتی دانست و ادامه داد: در خال حاضر آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در ۱۴ استان اجرا شده است.

ستاری مطرح کرد: آموزش و پرورش به منظور اجرای قانون و آزادسازی مجموعه‌های ورزشی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه سند بنیادین در ۱۰ سال گذشته ابلاغ شده است، مطرح کرد: در این سند بخشی از وظیفه آموزش و پرورش افزایش مهارت خانواده‌ها و مشارکت خانواده در تعلیم، تربیت و توانمندسازی بوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طی این ۱۰ سال به مسائلی از جمله توانمندسازی خانواده‌ها، آموزش مهارت زندگی و جسمی و افزایش مشارکت خانواده در فرآیند تربیتی به خوبی پرداخته نشده است.

ستاری مجموعه‌های ورزشی را ظرفیت مناسب برای تقویت بنیان خانواده دانست و اظهار کرد: با استفاده از این ابزار می‌توان مشارکت خانواده‌ها را در راستای فعالیت تربیتی و ورزشی افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه ورزش عامل نشاط و سلامت فردی و عمومی است، گفت: پنج هزار فضای ورزشی در کشور وجود دا رد که باید مورد استفاده دانش آموزان و خانواده آن‌ها قرار گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سه دانش آموز یک نفر دچار اضافه وزن است، عنوان کرد: این مهم زنگ خطر برای نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر