درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ دی ۱۰, جمعه

پاسخ آمریکا و منطقه به موشک‌پرانی پاسداران+فیلم

پاسخ آمریکا و منطقه به موشک‌پرانی پاسداران+فیلم


فیلم زیر: ویدئویی از لحظه شلیک موشک‌ها در رزمایش سپاه پاسداران که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است. حتی فرمانده‌هان رده بالای سپاه پاسداران هم نمی‌دانند قرار است موشک‌ها از کجا شلیک شود..

در ابتدای دور هشتم مذاکرات وین، خامنه ای و پاسدارانش موشک‌پرانی را به نمایش گذاشتند. سرکرده‌های سپاه هدف را اخطار به دشمن فرضی و اسراییل اعلام کردند. اما برخی روزنامه‌های داخلی این اقدام نمایشی نظام را نمایش اقتدار برای پشت گرمی تیم مذاکره‌کننده در وین تفسیر کردند.

در همین حال امروز شبکه خبری العربیه گزارش داد: برای اولین بار پس از انعقاد پیمان ابراهیم، آمریکا و اسرائیل و کشورهای عربی آشکارا مانوور دریایی مشترک برگزار می‌کنند که در واقع ائتلافی جدید در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران است.

این منبع نوشت: رزمایش دریایی مشترک نیروی دریایی ایالات متحده با امارات متحده عربی، بحرین و اسرائیل نشانگر آغاز یک ائتلاف جدید در خاورمیانه برای مقابله با تعرض حکومت ایران است.

به گزارش «نشنال اینترست»، رزمایشی که از روز پنجشنبه آغاز شده، اولین باری است که سه کشور عربی که در پی «پیمان ابراهیم» سال 2020 روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کردند را طی یک رزمایش آشکار گرد هم می‌آورد.

بر اساس بیانیه‌ای که ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده صادر کرد، این رزمایش در درجه اول روی «بازداشت، سوار شدن، بازرسی و روش‌های توقیف» تمرکز می‌کند، و هدف آن «افزایش قابلیت همکاری» میان نیروهای دریایی درگیر است.

انتخاب دریای سرخ به عنوان محل این رزمایش قابل توجه است. این دریا از شمال به کانال سوئز و از جنوب به تنگه باب‌المندب می‌رسد، که هر دو محل ترانزیت حجم عمده نفت جهان می‌باشند.

تایمز لندن امروز نوشت: رژیم ایران پرتاب یک موشک ماهوراه بر را برای افزایش فشار در مذاکرات برجام در وین انجام داده است که واشنگتن آن را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد و برلین نیز از رژیم ایران خواست که این اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر