درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آذر ۸, دوشنبه

آنهایی که به جنگ اعتراض‌ها می‌روند شکست می‌خورند

آنهایی که به جنگ اعتراض‌ها می‌روند شکست می‌خورند


حکومت هایی که به جنگ اعتراضات مردمی می‌روند شکست می‌خورند

چرا تمام اعتراضات مردمی در ایران به خشونت کشیده می‌شود؟ چه سازوکاری وجود دارد که حتی یک اعتراض معمولی هم تبدیل به یک بحران امنیتی می‌شود. رویداد۲۴ این موضوع را با جهانبخش محبی نیا استاد دانشگاه بررسی کرده است. او معقتد است که اعتراض حق طبیعی مردم است و باید آن را به عنوان یک حق طبیعی بپذیریم و حکومت هایی که به مقابله با اعتراض‌ها می‌روند، محکوم به شکست هستند.

وی گفت: (حاکمان جمهوری اسلامی) فکر می‌کنند با کوچکترین اعتراض سیستم و سامانه نظام برهم می‌خورد، این‌ها از حضور مردم یک ترس و فوبیای عجیب و وحشتناکی دارند. فکر می‌کنند اگر اعتراضی ده روز طول بکشد حتما خبری است و نظام از هم می‌پاشد.

محبی‌نیا ادامه داد: اگر به هر دلیلی مدیریت این امور را به دست افراد ناشی در وزارت کشور، نهاد‌های امنیتی و … بگذاریم، بحران‌ها شدیدتر خواهد شد. اعتراض‌ها همدیگر را پیدا می‌کنند و اگر اعتراض‌ها هم‌خانواده شوند، به هیچ وجه امنیت ما (نظام) توان و تحمل این نوع سینرژی را نخواهد داشت.

وقتی می‌گوییم سینرژی ایجاد شده‌ است، منظورمان این است که چند منبع یا چند ظرفیت در کنار هم قرار گرفته‌اند و منبع جدید یا ظرفیت جدیدی ایجاد شده است که فراتر از حاصل جمع آن منابع یا ظرفیت‌هاست.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر