درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آذر ۷, یکشنبه

احتمال دستیابی به اطلاعات محرمانه نفتی در حمله سایبری

احتمال دستیابی به اطلاعات محرمانه نفتی در حمله سایبری
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از دو مقام آمریکایی نوشته است که اسرائیل عامل حمله سایبری اخیر علیه سامانه هوشمند سوخت در ایران بود.

در این گزارش به نقل از یک مقام وزارت نفت جمهوری اسلامی نیز آمده است که ممکن است در این حمله داده‌های محرمانه مربوط به فروش نفت ایران نیز در اختیار مهاجمان قرار گرفته باشد و این اطلاعات می‌تواند روند نقض تحریم‌های مربوط به فروش نفت ایران را فاش کند.

حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت روز ۴ آبان رخ داد و روز ۹ آبان غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی گفت براساس تحلیل‌های اطلاعاتی٬ حمله سایبری به سامانه‌های سوخت در ایران کار آمریکا، اسرائیل و یک کشور خارجی دیگر بوده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز پیش‌تر در گزارشی نوشته بود که احتمالا واحد «۸۲۰۰» سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل با حمله سامانه پمپ‌بنزین‌های سراسر ایران مرتبط بوده است.

به گزارش رادیو فردا، پس از وقوع این حمله، گروهی با نام «گنجشک درنده» مسئولیت حمله به سامانه سوخت ایران را پذیرفته است. همین گروه حملات سایبری ماه‌های گذشته به شرکت راه‌آهن و وزارت راه ایران را نیز قبول کرده بود. بعید نیست که «گنجشک درنده» نامی انتخاب شده از سوی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل برای ضربه زدن به حکومت ایران باشد.

در اظهارنظری دیگر در این باره سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز ۹ آبان گفت احتمالا «منشأ داخلی یعنی نفوذ»، باعث اخلال سایبری در سامانه مدیریت سوخت شده باشد. این موضوع در گزارش نیویورک تایمز نیز مطرح شده است.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر