درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۸, شنبه

حالا وقتش است که سهم خانواده را در قدرت بدهند!

حالا وقتش است که سهم خانواده را در قدرت بدهند!
بهارنیوز: در روزهای گذشته فضای مجازی،‌ نشریات و حتی صدا و سیما پر بود از اخباری که مدیران،‌وزرا، نمایندگان مجلس و خلاصه هر کس دستی بر آتش قدرت دارد، چگونه نزدیکان و وابستگانش را در پست و مقام‌هایی با حقوق و مزایای آنچنانی می‌نشاند،‌ آن هم در حالی که همین تک‌تک این افراد با شعارهای دهان‌پر کن شایسته سالاری و خدمت به مردم به قدرت می‌رسند.

پس از استخدام جنجالی دختر یک نماینده مجلس در وزارت نفت،‌نوبت به دامادهای خوشبخت مقاماتی رسیده که پدران همسرشان به تازگی به مناصب جدیدی رسیده‌اند و حالا وقتش است که سهم خانواده را در قدرت بدهند!

در حالی که اخباری در فضای مجازی از تغییر نام داماد یکی از وزرا برای ورود به وزارتخانه پدرزن به بیرون درز کرده بود،‌ انتصاب داماد شهردار تهران به سمت مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوش مندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری به سرعت به نخستین خبر داغ در محافل بدل شد!

علیرضا زاکانی که با شعارهای کلیشه‌ای خدمت به مردم،‌نوکری کردن برای مردم و مبارزه با رانت و فساد در رقابت های ریاست جمهوری به نفع رئیس‌جمهور کنونی از صحنه خارج شد،‌به سرعت مزد همراهی‌اش را گرفت و شهردار تهران شد و چه زمانی بهتر از این روزها برای آنکه کاری برای خانواده و اهل و عیال کند؟ اینگونه بود که حسین حیدری داماد جوانش را به این سمت گماشت و هنگامی که با انتقادهای شدید روبرو شد، اعلام کرد تنها می‌خواسته از دانش دامادش در شهرداری استفاده کند و او استخدام نشده،‌بنابراین حقوقی دریافت نخواهد کرد؛‌موضوعی که از همان زمان اعلام هم با پوزخند بسیاری از مردم و کارشناسان مواجه شد و بسیاری نوشتند؛ مگر این داماد نخبه ایلان ماسک است یا حداقل بیل‌ گیتس؟ اگر غیر این است مگر قحطی نابغه در مملکت آمده که داماد شما باید بیاید و هوش و نبوغش را به شهرداری سرازیر کند؟

این انتصاب آنقدر جنجالی و عجیب بود که حتی صداوسیما که معمولا اخباری در نقد اصولگرایان منتشر نمی‌کند، به آن تاخت و اسنادی که رسانه‌ها درباره بخشنامه خود شهردار مبنی بر عدم هر گونه استخدام را منتشر کرده بودند، پخش کرد.هر چند زاکانی، پس از این جنجال‌ها حکم انتصاب داماد جوان خود را لغو کرد اما همچون بسیاری دیگر از این موارد، بسیاری بر این عقیده هستند که این داماد هم از آنجا که چنین نسبت نزدیکی را با یکی از مدیران ارشد نظام دارف سرانجام بی‌سر و صدا و یا حتی علیرغم درز خبر به پست و مقامی درخور همسری دختر شهردار تهران خواهد رسید! این همه جوان خوش‌فکر و باهوش که با همین سیاست‌ها از مملکت رفته‌اند و یا در آستانه فرار هستند را با چنین اخباری بیش از همیشه ناامید می‌کنید!

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر