درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۸, شنبه

ایران؛ ادامه بحران بنزین: خبری از بنزین یارانه‌ای نیست

ایران؛ ادامه بحران بنزین: خبری از بنزین یارانه‌ای نیست


پنج روز پس از بروز اختلال در شبکه توزیع سوخت در ایران به دلیل حمله سایبری، کماکان ۲۲۰۰ پمپ بنزین به سامانه هوشمند وصل نشده‌اند و در بسیاری از جایگاه‌ها خبری از بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست.

به گزارش رادیو فردا، مقامات حکومتی پیشتر وعده داده بودند که مشکل را یک روزه حل می‌کنند. ولی خبرگزاری ایسنا روز شنبه در گزارشی با اشاره به نگرانی مردم درباره بنزین سهمیه‌ای نوشت:‌ «در جایگاه های اعلام شده برای توزیع بنزین ۱۵۰۰ تومانی، خبری از بنزین یارانه‌ای نیست و همین موضوع موجب ناراحتی مردم شده است».

در حال حاضر در پمپ‌ بنزین‌هایی که به سامانه سوخت وصل نشده‌اند، مردم بنزین را تنها با نرخ سه هزار تومان دریافت می‌کنند.

نهادهای امنیتی در ایران هنوز جزئیاتی درباره این ماجرا و ابعاد آن چه حمله سایبری توصیف کرده‌اند نداده‌اند. اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران، گفته است به زودی درباره این که عامل این ماجرا داخلی یا خارجی بوده،‌ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مخالفان جمهوری اسلامی می‌گویند، حمله سایبری روز سه‌شنبه یادآور اعتراضات به افزایش بهای بنزین در آبان سال ۱۳۹۸ است که به گزارش خبرگزاری رویترز «خونبارترین اعتراضات پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود» و منجر به «کشته شدن ۱۵۰۰ نفر» شد.

در همان روزی که سامانه سوخت دچار مشکل شد، تصاویر متعددی نیز در شبکه‌های اجتماعی از بیلبوردهای دیجیتال نصب‌شده در سطح شهر اصفهان منتشر شد که همزمان با اعتراضات آبان‌ماه، بر روی آنها این پرسش به چشم می‌خورد که «خامنه‌ای بنزین ما کو؟»

احمد وحیدی، وزیر کشور، در واکنش به این حادثه گفت که «دشمن برای آبان‌ماه برنامه‌ریزی کرده» و اختلال در شبکه سوخت را «آغاز» آن دانست.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر