درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۸, شنبه

با این رویکرد باید خود را آماده تکرار آبان ۹۸ کنیم

با این رویکرد باید خود را آماده تکرار آبان ۹۸ کنیم


چندی پیش آماری ارائه شد که حکایت از آن داشت که موج تورم و گرانی سال‌های اخیر باعث شده ۳۵ درصد خرید‌های سوپرمارکتی مردم کاهش پیدا کند. افزایش بی‌رویه قیمت ها معیشت مردم را با چالش جدی روبرو کرده به طوری که صحبت از سوءتغذیه در بین بسیاری از مردم به گوش می‌رسد و برابر آمارهای رسمی ارائه شده از سوی وزارت رفاه، از هر سه ایرانی یک نفر زیر خط فقر است.

به گزارش جامعه 24، در همین رابطه، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه تورم، تاثیرات منفی زیادی را بر جسم، جان و روح مردم گذاشته است. درآمد مردم به قدری پایین است که بسیاری از آن‌ها اگر برای وعده غذایی خود روی به خوردن نان و پنیر و انگور هم بیاورند باز هم در پایان ماه با کمبود نقدینگی روبرو می‌شوند.

وی افزود: اینکه ببینیم به واسطه تورم، مردم کشورمان هم در تهیه غذای روزانه خود دچار چالش شدند و هم سرمایه کشور خرج شده و هم بی‌اعتمادی به اوج رسیده، یک شکست بزرگ برای مدیریت کشور است.

بیگی گفت: این بحران‌های اجتماعی که می‌بینیم، حاصل همین وضعیت است و گفتن این حرف‌ها فقط بیان درد است و اگر فکری اساسی نشود تبعیض، عمق بیشتری پیدا می‌کند و فقیر‌ها فقیرتر و ثروتمند‌ها ثروتمندتر می‌شوند و این اتفاق نامبارک، فضا را برای شورش گرسنگان و پابرهنگان مهیا می‌کند.

وی اشاره به اینکه تا اینجا فقط از دولت سیزدهم (رئیسی) حرف شنیدیم گفت: فحش می خوریم چون این سیستم اصلاً شباهتی به عدالت ندارد. چون قامت مردم زیر بار تورم خم شده است و اگر با همین رویکرد سال‌های اخیر کار جلو برود متاسفانه باید آماده حوادث اعتراضی مثل دی ۹۶ و آبان ۹۸ باشیم.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر