درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۹, یکشنبه

عراق؛ کنایه جدید “مقتدی صدر” به جمهوری اسلامی

عراق؛ کنایه جدید “مقتدی صدر” به جمهوری اسلامی
کشور‌های همسایه حق دخالت در امور عراق را ندارند. من از همه کشور‌هایی که مداخله آشکار دارند می‌خواهم فورا دست از این کار بکشند و همچنین از گفتگو با آن‌ها خودداری کردم.

مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق، کشور‌های همسایه را به دخالت در امور عراق متهم کرد و در عین حال گفت که از مذاکره با آن‌ها خودداری کرده است.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اخبار تایید شده‌ای مبنی بر مداخله منطقه‌ای در انتخابات عراق و فشار بر جناح‌ها و جناح‌های سیاسی به خاطر منافع خارجی دریافت می‌کنیم که آسیب زیادی به عراق و مردم آن وارد می‌کند.

به گزارش دیده بان ایران، صدر در سخنانی کنایه آمیز که ظاهراً مخاطب آن حکومت ایران است گفت: «من از همه کشور‌هایی که مداخله آشکار دارند می‌خواهم فورا دست از این کار بکشند و همچنین از گفتگو با آن‌ها خودداری کردم. جناح‌ها نباید به آن‌ها متوسل شوند و آن‌ها را در امور داخلی خود دخیل کنند. ما عراقی هستیم و مشکلاتمان را منحصراً در بین خودمان حل کنند».

صدر در پایان گفت که این مداخله و ورود به امور داخلی عراق اهانت به عراق، مردم، استقلال، حیثیت و حاکمیت آن است.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر