درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۹, یکشنبه

برجام نافرجام؛ از سازمان ملل هم خارج شویم و خلاص!

برجام نافرجام؛ از سازمان ملل هم خارج شویم و خلاص!


پاسدار عبداللهیان، وزیر خارجه رئیسی، گفته: برجام یک سند قطور صد و چند صفحه‌ای است که از نظر اقتصادی و در عمل به نفع جمهوری اسلامی نبوده و شرایط را از قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل علیه نظام هم سخت‌تر کرده است.

او در گفت‌وگویی که در روزنامه دولتی ایران، منتشر شده با اشاره به شش دور مذاکرات احیای برجام در وین، درباره اراده دولت بایدن برای احیای برجام ابراز تردید جدی کرده و گفته است نیازی به این همه مذاکره وجود ندارد. رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با صدور یک فرمان اجرایی، وضعیت را به پیش از خروج دولت ترامپ از برجام بازگرداند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی گفت: مقامات آمریکایی به شدت درباره نتایج مذاکرات برجام با دولت رئیسی بدبین شده اند و به طور فعال در حال بحث درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران هستند.

در همین حال یکی از معاونان سابق ریاست جمهوری در دوران محمد خاتمی گفته: توصیه می‌کنم از سازمان ملل هم خارج شویم و خلاص!

مصطفی هاشمی طبا درباره سرنوشت بررسی fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این اوصاف و این که دولت فعلی درخواستی برای بررسی لایحه در مجمع ندارد و از زمان درخواست دولت قبل نیز زمان زیادی گذشته است به نظر می رسد در عمل دیگر بررسی این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام منتفی است.

وی درباره اظهارات احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم مبنی بر اینکه « اعضای FATF خودشان پولشو و قاچاقچی هستند و ما حق داریم بدبین باشیم» گفت: نوبت بررسی سالانه کارگروه fatf نیز در روزهای اخیر بود و عضویت ایران در لیست سیاه این کنوانسیون مجددا تایید شد و دولت فعلی نیز پالسی مبنی بر درخواست برای بررسی این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و خود مدعی مخالفت با پیوستن به این کنوانسیون است.

هاشمی طبا همچنین تاکید کرد: با fatf که مخالف هستیم، توصیه می کنم از اساس از سازمان ملل و اصلا از پیمان شانگهای هم خارج شویم و خیال خودمان را راحت کنیم که با هیچ کنوانسیون و نهاد خارجی مراوده نداریم و ببینیم به تنهایی چگونه می خواهیم کشور را اداره کنیم ، حال اگر در این بین، خودمان به شکلی کشور را اداره کردیم که در ۳۰۰ دشت نیز زمین نشست کرد، ایرادی ندارد.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر