درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ آبان ۹, یکشنبه

گفتگوهای عربستان و حکومت ایران به شکست انجامید

گفتگوهای عربستان و حکومت ایران به شکست انجامید


بحران میان لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در صدر آنها عربستان سعودی که هفته گذشته در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان (مزدبگیر حزب الله) در انتقاد از حمله عربستان به حوثی های یمن در گرفت، وارد فاز جدید شده و روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.

در همین راستا کشورهای بحرین، کویت و امارات متحده عربی نیز در همبستگی با عربستان سعودی، سفرا و دیپلمات‌های خود را از لبنان فراخواندند.

به گزارش شبکه العربیه به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه عربستان در این رابطه گفته: اساس بحران لبنان به تسلط حزب‌الله بر این کشور باز می‌گردد.

این مقام سعودی ضمن تاکید بر روابط برادری و تاریخی با مردم لبنان، گفت که تسلط گروه تروریستی حزب‌الله بر تصمیم‌گیری‌های دولت لبنان این کشور را به بستری برای آغاز و اجرای طرح‌های تروریستی مبدل کرده است.

وی همچنین گفت که گروه تروریستی حزب‌الله لبنان از شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی و به آنها آموزش نظامی می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان همچنین در خصوص مذاکرات بین تهران و ریاض گفته: تاکنون چهار دو مذاکره برگزار شده است، اما پیشرفتی نداشته است.

فیصل بن فرحان به رویترز گفته است، ما کماکان امیدواریم که در این مذاکرات پیشرفت ملموسی حاصل شود، اما تاکنون به پیشرفت لازم برای خوش‌بینی در این زمینه دست نیافته‌ایم.

وزیر خارجه عربستان در پاسخ به این پرسش که آیا دور دیگری از مذاکرات با حکومت ایران در کار خواهد بود، اظهار داشت، هیچ برنامه‌ریزی برای دور بعدی در نظر گرفته نشده است،.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر