درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ شهریور ۹, سه‌شنبه

بحران افغانستان؛ موسیقی‌دان‌هایی که به هواپیما نرسیدند

بحران افغانستان؛ موسیقی‌دان‌هایی که به هواپیما نرسیدند
تلاش‌ها برای خارج کردن نزدیک ۲۶۰ موسیقیدان افغان و خانواده آنها، از جمله ارکستر ۴۰ نفره دختران و ۱۴۰ کودک از افغانستان با شکست روبرو شده است.

طالبان تقریبا تمامی انواع موسیقی را ممنوع می‌داند و مقام‌های این گروه با حضور در مدارس موسیقی آلات موسیقی را نابود کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌‌ها، یک بانی خیر پول مورد نیاز برای اجاره یک هواپیما و انتقال این عده را به کشوری ثالث فراهم کرده است و کشور پرتغال برای پذیرش این عده اعلام آمادگی کرده است.

تیمی از داوطلبان که در اروپا و آمریکا هفته‌ها برای خارج کردن این عده فعالیت می‌کردند و از مقام‌های ارشد آمریکا و بریتانیا تقاضای کمک کرده بودند.

این عده ۱۷ ساعت سوار بر اتوبوس از یک ورودی به ورودی دیگر فرودگاه رفت و آمد می‌کردند و منتظر اجازه ورود به فرودگاه بودند. اجازه‌ای که هرگز نرسید.

به گزارش بی بی سی، بعد از بمبگذاری مرگبار روز پنجشنبه تدابیر امنیتی در فرودگاه کابل شدیدتر شده است و سربازهای آمریکایی در آخرین دقایق جلوی ورود آنها را به فرودگاه گرفتند.

موسیقی‌دان‌هایی که تنها چند متر با ایمنی فاصله داشتند حالا با آینده‌ای خطرناک در افغانستان به جا مانده‌اند.

New Title

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر