درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۲, چهارشنبه

برجام؛ دیپلمات‌ها: هنوز تصمیم‌های دشواری پیش‌رو داریم



به گزارش خبرگزاری مهر، دیپلمات‌های سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) شامگاه چهارشنبه و پس از پایان پنجمین دور مذاکرات برجامی وین بیان کردند: «ما در مذاکرات به پیشرفت‌های بیشتری دست یافتیم و ابعاد مهم یک توافق آتی (درباره احیای برجام) به نتیجه رسیده است؛ اما هنوز تصمیم‌های دشواری پیش‌رو داریم».

این در حالیست که مابع آگاه به مذاکرات وین به «العربیه» گفتند که دور پنجم این مذاکرات پس از 9 روز گفتگوهای فشرده، عصر چهارشنبه، بدون هیچ توافقی به پایان رسیده و قرار است دور ششم گفتگوها هفته آینده برگزار شود.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات اتمی وین، گفت: مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که باید با پایتخت‌ها درباره مسائل باقی‌مانده‌ای که نیازمند اتخاذ تصمیم‌های سیاسی است رایزنی شود.

وی پیش تر ضمن اشاره به حساسیت مرحله کنونی گفتگوها گفته بود که در جریان این دور از مذاکرات مشکلات و پیچیدگی‌هایی ایجاد شده که نیازمند «ایده‌های جدیدی» است.

او گفت: «ما شاهد پیشرفت مداوم در مذاکرت وین درباره برجام هستیم اما همیشه در ارزیابی خودمان با احتیاط عمل می‌کنیم، تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که پیشرفت‌ها در مذاکرات برجامی وین کند شده‌اند.

منابع آگاه در گفت‌وگو با آکسیوس اعلام کردند با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران پیشرفت بسیار اندکی در پنجمین دور گفت‌وگوهای وین حاصل شده است.

این در حالیست که مقام‌های آمریکایی هفته گذشته خوش‌بینی‌های محتاطانه‌ای درباره احتمال حصول پیشرفت در پنجمین دور مذاکرات وین ابراز کرده بودند.

اما به نوشته آکسیوس در روزهای گذشته پیشرفت‌های اندکی در خصوص مسائل کلیدی حاصل شده است.

برخی منابع دیگر می پرسند: سرنوشت مذاکرات وین به کجا می‌رسد؟ آیا رهبر جمهوری اسلامی مذاکرات را تا رسیدن رئیسی به کرسی ریاست‌ جمهوری کش خواهد داد یا که هنوز جدیتش را برای مذاکرات نشان نداده است.



source https://www.azadegy.de/?p=25578

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر