درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۲, چهارشنبه

نمایش انتخابات؛ ریزش شدید نیروها و تنش شدید درونی



مشارکت مردم این روزا نقل دهن همه مسئولین و البته نامزد‌های انتخاباتی شده است با این‌که تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کمتر از ۲۰ روز مانده است، اما فضای سرد انتخاباتی حاکم بر جامعه دلالت بر این دارد که این بار نمی‌شود به راحتی این مردمی که همیشه در صحنه بوده‌اند را پای صندوق‌ها آورد.

به گزارش روزنامه اعتماد، در همین خصوص عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: در این میان بیان هر نکته و وعده‌ای نه تنها هیچ دردی را درمان نکرده و انگیزه‌ای برای حضور مردم ایجاد نمی‌کند، بلکه نظام با یکدست شدن، ریزش شدید نیرو و البته تنش شدید درونی را هم تجربه می‌کند.

عبدی نوشت:: حکومت در نظام یکدست نیست چرا که زمینهٔ آن به‌ لحاظ تشکیلاتی، فکری، پایگاه طبقاتی و درآمدی ایجاد نشده و تحقق‌ناپذیر است. نظام به سمتی می‌رود که همراه با یکدست شدن، ریزش شدید نیرو و البته تنش شدید درونی را هم تجربه می‌کند. مؤلفه‌های بسیار زیادی در بروز تنش های جناح حاکم تأثیرگذار خواهد بود که با گذر زمان و ظهور تحولات دیگر به مرحله اجرا می‌رسد. ذات مجلس یازدهم برآمده از حذف گستردهٔ دیگران و مشارکت پایین و حداقلی در انتخابات است. مطالبات مردم به سطحی بسیار بالاتر از توان پاسخ‌دهی و ظرفیت سیستم رسیده است

سایت “اصلاحات نو” هم در مقاله‌ای با عنوان «شورای نگهبان حتی حضور حداقلی رقبای اصول‌گرایان را برنمی‌تابد!»، با اشاره به خودزنی خامنه‌ای و عدم تحمل خودی ها نوشت: در حالی که شورای نگهبان با رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات تلاش در تک‌قطبی‌شدن انتخابات داشت و تقریباً هم موفق بود، اکنون حداقل حضور نامزدهایی غیر از اصول‌گرا را که تاکنون نامزد رسمی اصلاح‌طلب‌ها هم نبوده و بعید است این‌گونه هم شود نیز بر‌نمی‌تابد و به‌دنبال رد صلاحیت آنهاست.



source https://www.azadegy.de/?p=25566

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر