درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ خرداد ۱۰, دوشنبه

ضرب و شتم زندانی سیاسی توسط پزشک زندان مخوف



ضرب و شتم رضا محمدحسینی توسط پزشک زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج روز شنبه ۸ خردادماه توسط پزشک زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ضرب و شتم این زندانی سیاسی در بهداری زندان، در جریان اعتراض او نسبت به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت علی اسحاق، فعال کارگری محبوس در این زندان صورت گرفته است. رضا محمدحسینی دوران محکومیت ۷ ساله خود را سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۰، رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج توسط پزشک زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گفته می‌شود که این ضرب و شتم در پی مراجعه آقای محمدحسینی جهت پیگیری درمان علی اسحاق، فعال کارگری زندانی صورت گرفته است. به گفته یک منبع مطلع «ساعت ۹:۳۰ شب شنبه ۸ خرداد رضا محمدحسینی، به منظور بردن علی اسحاق برای درمان بیماری پوستی‌اش به بهداری مراجعه کرد و از پزشک شفیت سیدمهیار مرتضوی اصل خواست که آقای اسحاق را مورد معاینه قرار دهد. اما در عوض پزشک با بی تفاوتی، برخوردی تند و بی ادبانه کرده به آقای محمدحسینی گفته «برو گم شو» و او را هل داد که منجر به زمین خوردن رضا شد. سپس دو پرستار بهداری او را با خشونت از بهداری بیرون کردند. به دنبال این اقدام روز یکشنبه ۹ خرداد حفاظت زندان آقایان پیمان محمدی و صفایی، رضا محمدحسینی و علی اسحاق را احضار و تهدید کردند.»
آقای محمدحسینی که دوران محکومیت ۷ ساله خود را سپری می‌کند، آبان‌ماه سال گذشته نیز در زمان اعزام به دادگاه به دلیل امتناع از پوشیدن لباس فرم زندان و عدم قبول دستبند و پابند توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم، توهین و تحقیر قرار گرفته بود.

رضا محمدحسینی در اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۳ ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، خروج غیرقانونی از مرز، ورود غیرمجاز به داخل کشور، تمرد از دستور ماموران در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم خردادماه ۹۹ در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای وی قابل اجرا است.

آقای محمدحسینی که اواسط مردادماه ۹۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد، در تاریخ ۶ مهرماه سال گذشته از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده با حضور در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی هادی صمدپور از بابت اتهام “توهین به مامور در حین انجام وظیفه” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. این پرونده با شکایت رئیس حفاظت اطلاعات و حراست زندان اوین، علی صالحی گراعایی علیه وی گشوده شده بود. وی نهایتا توسط شعبه ۱۱۶۵ دادگاه کیفری ۲ تهران به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای محمدحسینی در خصوص پرونده‌ای دیگر در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد. اتهام وی در این پرونده “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده بود.



source https://www.azadegy.de/?p=25538

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر