درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

ده ماه حبس دیگر برای فعال آزادیخواه زندانی هنگ‌ کنگ



یکی از شناخته شده‌ترین فعالان دموکراسی خواه هنگ کنگ امروز (پنجشنبه) به ۱۰ ماه حبس دیگر برای شرکت در یک مراسم غیرقانونی یادبود سرکوب میدان تیانانمن در سال گذشته، محکوم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فیگارو، برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته، مقامات چینی به دلیل همه گیری کروناویروس، گردهمایی ۴ ژوئن ۲۰۲۰ ممنوع اعلام کره بودند.

با این حال هزاران نفر این ممنوعیت را نادیده گرفته و گردهمایی صلح آمیزی برای سی و یکمین سالگرد سرکوب تیانانمن در ویکتوریا پارک در مرکز هنگ کنگ برگزار کردند که اتهاماتی علیه ۲۴ شخصیت این جنبش وارد شد.

چهار نفر از آنها، از جمله جاشوآ وونگ، لستر شوم، تیفانی یوئن و ژانل لئونگ، پس از اعتراف به جرم خود در ماه گذشته به دلیل شرکت در یک اجتماع غیرقانونی، محکوم شده‌اند.

قبل از این حکم، وونگ به ۱۳ ماه زندان برای شرکت در گردهمایی اعتراضی در سال ۲۰۱۹ محکوم شده بود.

هنگ ‌کنگ؛ حکم دادگاه چینی علیه فعالان سرشناس دموکراسی
پنجشنبه، 12 فروردین ماه 1400 = 01-04 2021

دادگاه هنگ ‌کنگ ۹ فعال سرشناس مبارزات دموکراسی را به دلیل نقش آنان در سازمان‌دهی اعتراضات دموکراسی‌خواهانه سال ۲۰۱۹ گناهکار اعلام کرد.

به گزارش رادیوی بین‌المللی فرانسه، در ادامه سرکوب اعتراضات مردمی در هنگ کنگ، دادگاه این منطقه خودمختار ۹ تن از چهره‌های سرشناس مبارزات دموکراسی را روز پنجشنبه اول آوریل، گناهکار اعلام کرد.

این ۹ فعال پیشکسوت مبارزات دموکراسی در هنگ کنگ که به خاطر نقش خود در سازمان‌دهی اعتراضات دموکراسی‌خواهانه سال ۲۰۱۹ گناهکار شناخته شده اند، با مجازات زندان روبه‌رو هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در میان این افراد، اسامی شماری از برجسته‌ترین شخصیت‌های طرفدار دموکراسی و مبارزان استقلال هنگ کنگ از بریتانیا به چشم می‌خورد. این افراد شخصیت‌های هستند که نام آنان با چندین دهه مبارزه علیه خشونت و تلاش برای به دست آوردن حق رأی عمومی در هنگ کنگ گره خورده است.

“مارتین لی” وکیل سرشناس هنگ کنگی یکی از این شخصیت‌هاست که در ادامه سرکوب معترضان گناهکار شناخته شده است. این وکیل ۸۲ ساله زمانی از سوی پکن برای تدوین قانون اساسی کوچک هنگ‌ کنگ انتخاب شده بود.

در میان این افراد همچنین نام “مارگارت ان‌جی”، وکیل مدافع ۷۳ ساله و قانون‌گذار پیشین اپوزیسیون، به چشم می‌خورد. “جیمی لای”، سرمایه‌دار رسانه‌ای و “لئونگ کووک هونگ” نماینده سابق مجلس نیز در میان متهمان حضور دارد.

این فعالان که از سوی دادگاه هنگ کنگ به اتهام « سازماندهی و شرکت در یک تجمع غیرقانونی » گناهکار اعلام شده اند و با مجازات ۵ سال حبس روبه‌رو هستند.

اعتراضات مردمی در هنگ کنگ نخست در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین آغاز شد. با اینکه پکن در نهایت این لایحه را لغو کرد، اما مطالبات معترضان هنگ کنگی افزایش یافت و آن‌ها خواستار استقلال بیشتر در برابر چین شدند. مقامات پکن هم در ادامه سرکوب اعتراضات مردمی در هنگ کنگ «قانون امنیت ملی» را به تصویب رساندند و موجب خشم هرچه بیشتر معترضان شدند.

بنا بر اظهارات پکن، قانون امنیت ملی هنگ کنگ به مقام‌های هنگ کنگی اجازه می دهد جنبش‌های «جدایی طلب»، گروه‌های «تروریستی» و فعالیت‌های «خرابکارانه» را در این منطقه نیمه خودمختار سرکوب کنند. آمریکا و اروپا که مخالف قانون امنیت ملی هنگ کنگ هستند، روابط دیپلماتیک شان با چین از زمان آغاز اعتراضات هنگ کنگ رو به تیرگی رفته است.



source https://www.azadegy.de/?p=25054

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر