درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ اردیبهشت ۵, یکشنبه

تصویب عضویت ایران در نهاد زنان مانند انتخاب یک آتش افروز برای آتش نشانی است!

سازمان دیده بان سازمان ملل ضمن انتقاد شدید نوشت؛ تصویب عضویت ایران در نهاد زنان سازمان ملل مانند انتخاب یک فرد آتش افروز بعنوان مسئول آتش نشانی شهر است!تصویب عضویت ایران در نهاد زنان مانند انتخاب یک آتش افروز برای آتش نشانی است!

روز گذشته سازمان ملل متحد در یک رای گیری ایران را به عنوان یکی از ۴۵ کشور عضو کمیسیون نهاد زنان سازمان ملل مربوط به برابری جنسیتی و توانمندسازی حقوق زنان برای یک دوره چهار ساله انتخاب کرد.

سازمان دیده بان سازمان ملل متحد از لیندا توماس-گرینفیلد سفیر ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا انتخابات سازمان ملل متحد در مورد ایران را محکوم کنند.

در گزارش سازمان دیده بان سازمان ملل امده است:
«رای گیری روز گذشته در شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.»

هیلل نویر مدیر اجرای سازمان دیدبان سازمان ملل در اینباره گفت: «انتخاب جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از حقوق زنان مانند این است که یک فرد آتش افروز را به عنوان مسئول آتش نشانی شهر انتخاب کنید! این پوچ است!‌ و از نظر اخلاقی قابل تقبیح است. این یک روز سیاه برای حقوق زنان و حقوق بشر است.»

بر اساس این گزارش، با این که رای‌گیری مخفی بود، سازمان دید‌بان متوجه شده که دست‌کم ۴ کشور از ۱۵ کشور اروپایی و شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد شامل اتریش، استرالیا، کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، هلند، بریتانیا، آمریکا و سوئیس، نروژ و لتونی به ایران رای داده‌اند.

سازمان دیده بان سازمان ملل متحد از نمایندگان خواست تا از دولتهایشان بخواهند نحوه رأی دادنشان را فاش کنند.
در این گزارش همچنین به کایلی مور-گیلبرت ، دانشگاهی استرالیایی که به مدت ۸۰۴ روز در ایران گروگان بود اشاره کرده که از انتخاب کسانی که او را مورد ظلم و ستم قرار داده اند متعجب شده است.

در این گزارش همچنین به وضعیت وحشتناک حقوق زنان در ایران اشاره شده و از جمله آمده است:

اذیت و آزار زنان در ایران چه در قانون و چه در عمل، فاحش و سیستماتیک است. دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد تبعیض مداوم علیه زنان و دختران در ایران گزارش داده است.

آخوندهای بنیادگرا در ایران زنان را مجبور می کنند موهای خود را بپوشانند. بسیاری از زنان تحت قانون حجاب اجباری بصورت روزانه بازداشت می شوند و مورد حمله قرار می گیرند. در ایران زنان برای ازدواج باید اجازه پدرشان را داشته باشند. سن قانونی ازدواج در ایران برای دختران ۱۳ سال است. حتی دختران کوچکتر نیز مجاز به ازدواج با اجازه پدر و مادر هستند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=43365

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر