درباره من

عکس من
فعال مذهبی/ فعال سیاسی / فعال حقوق بشر / فعال حقوق کودکان ونوجوانان /فعال حقوق زنان / فعال حقوق ادیان/ فعال حقوق زندانیان /

۱۴۰۰ فروردین ۲۸, شنبه

خودکشی یک دختر ۲۷ ساله در تهران با پریدن از طبقه دهم ساختمان – فیلم و عکس

خودکشی یک دخترجوان اهل شهر پرند، اهالی این شهر را شگفت زده کرد. صبح روز پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، دختر ۲۷ ساله‌ای که در شهر پرند تهران زندگی می‌کرد دست به خودکشی زد.خودکشی یک دختر ۲۷ ساله در تهران با پریدن از طبقه دهم ساختمان

این دختر جوان با پریدن از طبقه دهم یک ساختمان به زندگی خود پایان داد.

هنوز هیچ خبری در مورد انگیزه‌های این دختر جوان که دست به خودکشی زده است منتشر نشده. اما رئیس آتش نشانی شهر پرند در این زمینه گفت: جسد بی جان و غرق خون دختر جوان به بیمارستان منتقل گردید، اما هیچ علائم حیاتی از او دیده نمی‌شد. به احتمال قوی بدلیل ضربه شدید مغزی در دم جان سپرده باشد.

خودکشی یک دختر ۲۷ ساله در تهران با پریدن از طبقه دهم ساختمان
جسد دختر ۲۷ ساله‌ای که در تهران با پریدن از طبقه دهم ساختمان خودکشی کرد
مرگ این دختر ۲۷ ساله پرندی هرچند دردناک است، اما واقعیت بزرگ‌تر این است که این خودکشی ‌ها صرفا به این دختر جوان ختم نمی‌شود و امروزه آمار خودکشی در سطح کشور به ۱۵ نفر در روز رسیده است. واقعیتی نگران کننده که نشان از عدم سلامت روانی جامعه دارد.

گسترش فقر از اصلی‌ترین عوامل خودکشی است
گسترش فقر و فحشا و اعتیاد در بین جوانان و خانواده‌ها، موجب نا‌امیدی گسترده به آینده شده است که یکی از راه‌های فرار از این زندگی محنت‌بار خودکشی می‌باشد. به بن‌بست رسیدن جوانان اعم از دختر و پسر، و ازدواج‌های ناکامی که موجب طلاق گسترده و از هم پاشیدن کانون‌ خانواده‌هاست، ریشه در همین فقر و زندگی فلاکت‌باری دارد که گریبان‌گیر جمع زیادی از آحاد جامعه شده است.

بدون شک مسئول چنین حوادث دردناکی که روزانه به وقوع می‌پیوندد، حاکمیت کنونی است که جز به چپاول بیشتر مردم و به حفظ بقای خود نمی‌اندیشد. خودکشی کودکان بخاطر نداشتن تبلت برای ادامه تحصیل و خودکشی دختران جوانی که بخاطر سرکوب‌های اجتماعی از زندگی خود سیر شده‌اند از این جمله است.

سن خودکشی در ایران پایین آمده است
سازمان پزشک قانونی ایران با اعلام آماری، تعداد قربانیان خودکشی در ۸ ماهه اول سال ۹۹، را اعلام نمود. در گزارش سازمان پزشک قانونی کشور، آمده است که میزان خودکشی‌ها نسبت به سال قبل، بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است. آنچه در این گزارش قابل توجه است اینکه سن خودکشی در ایران پایین آمده و درصد خودکشی دختران از پسران بیشتر است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=43228

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر